2009.10.05.@ 08.10

Állítsd helyre az egészségedet! Tippek nőknek, akik szeretnek élni

Testünk a bennünk lakozó lélek temploma, ebben egyikünk sem kételkedik, mégis mindannyiunkkal előfordul, hogy úgy kezeljük, mint a kamionos a pihenőhelyet az autópálya mentén. Krémest tömünk magunkba, hetek múlnak el anélkül, hogy mozognánk, akár a hajnali órákig is dolgozunk, és néha még cigarettázunk is. Szerencsére a testünk rugalmas teremtmény. Rengeteget tehetünk annak érdekében, hogy visszájára fordítsuk az előző esti – vagy az egész elmúlt havi – mostoha bánásmód okozta károkat.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha nem megfelelően étkezel…

Egy felmérésben a megkérdezett hölgyek húsz százaléka állítja, hogy a túl sok tápanyagban szegény gyorsétel és édesség fogyasztása a legveszélyesebb merénylet az egészsége ellen. Azonban nem csak ezek miatt hízol. Ezek az ételek egészségkárosító hatásukat sokkal inkább étvágyad későbbi befolyásolásával fejtik ki. A cukros és keményítőben dús élelmiszerek fogyasztásával a vércukorszint az egekbe szökik, és amikor visszasüllyed a normális szintre, csillapíthatatlan étvágy lesz úrrá rajtad. A farkasétvágy akkor a legszörnyűbb, amikor feszült vagy, hiszen a test ilyenkor extra mennyiségű kortizolt termel, amely növeli az étvágyat. Egy-két finomság nem okoz óriási felfordulást, de a sok édesség hatása már hamarosan a derékvonaladon mutatkozik, hiszen – különösen stresszhatás alatt – a test hajlamosabb zsírt raktározni a hastájékon, a felhalmozó zsír pedig jelentősen növeli a szívbetegség kockázatát.

Visszafordítható-e a helytelen étkezés okozta károsodás?

Igen, akár három nap alatt is. A súlygyarapodás önmagában nem mindig motiváló tényező az egészségtelen étkezés megszüntetésére. Valójában még azok a nők is, akik bármit ehetnek, arról számoltak be, hogy az étrendváltoztatást az egészségtelen, túl édes és zsíros ételek fogyasztása után minden alkalommal fellépő fáradtság és puffadtság váltotta ki. Az étrendet hamar megváltoztathatod. Annyit kell tenned, hogy az első három napon kerülöd az édességeket és a túlságosan feldolgozott ételeket, ezáltal az étvágyszabályozó hormonok jelentős pozitív változást mutathatnak. Ez a három nap nem lesz könnyű – elvonási tünetek, fejfájás és kimerültség fordulhatnak elő. De utána már beiktathatsz egy kisebb csokoládészeletet a napi étrendedbe. A lényeg, hogy tarts ki az egészséges csemegék mellett. A szakértők szerint a fehérjében gazdag finomságok – mint amilyen a mogyoróvaj almaszeleteken vagy a mandula néhány zsírszegény sajtkockával – segítenek fenntartani a napi tevékenységekhez szükséges egészséges energiaszintet.

Ha nem mozogsz rendszeresen…

A felmérésben résztvevő nők több, mint 16 százaléka vallotta be, hogy a testedzés kerülés az egészségük ellen elkövetett fő bűnük. Ez az adat a szakértők szerint is aggasztó, mivel a rendszeres testmozgás hiánya nemcsak az artériákban felgyülemlő vérlemezkéket szaporítja, ami hosszú távon növeli a szívbetegségek előfordulási kockázatát, hanem a mozgás olyan jótékony hatásaitól is megfosztja a szervezetet, mint a kiegyensúlyozott anyagcsere, a megfelelő fizikai erőnlét, valamint a mell- és vastagbélrák alacsonyabb kockázata.

Visszafordítható-e a mozgásszegény életmód okozta károsodás?

Igen, akár már húsz perc mozgás is számít. Nincs kedved egy kimerítő gyalogtúrához? Semmi baj! Ha csak apró adagokban kezded el a tudatos testmozgást, például húszpercnyi sétával, heti pár alkalommal, máris igen jelentős hatással lesz az egészségedre és a közérzetedre: három hónap alatt az állóképesség akár húsz százalékkal is növekedhet, és olyan jó hatással lehet a fizikai erőnlétedre, hogy az elérheti a tíz évvel korábbi szintet. Ha ez többnek tűnik, mint amennyire kezdeti lépésként képes vagy, akkor egyszerűen csak állj fel. Ennyit tégy meg magadért, hiszen a Harvard egyetem kutatása kimutatta, hogy napi kétórányi ülés helyett az állás jelentősen, mintegy tíz százalékkal csökkenti a kóros elhízás és a cukorbetegség kockázatát.

Ha még mindig dohányzol

A megkérdezett hölgyek 15 százaléka vallotta a dohányzást az egészsége elleni legnagyobb véteknek. Minden egyes pöfékelés azonnali rongálódást okoz a szervezetben, mivel a cigarettafüst szívása után tíz másodpercen belül bekerül a szénmonoxid a tüdőbe, majd onnan egyenesen a szívbe vándorol. Összeszűkíti a véredényeket, és ezáltal valamennyi szervet megfosztja az oxigéntől. Ha a tudat, hogy lassan megfojtod a saját testedet, nem akadályoz meg abban, hogy rágyújts, akkor gondolj a ráncokra – sok-sok csúnya ráncra.

Visszafordíthatók a dohányzás káros hatásai?

A legtöbb igen. A tested már néhány perccel az utolsó cigaretta elnyomása után elkezdi az öngyógyítást. Húsz perc elteltével csökken a vérnyomásod, és a pulzusszámod visszatér a normális szintre. Nyolc órán belül a véredben található szénmonoxid egészséges oxigénre cserélődik. Három dohányzásmentes hónap alatt a tüdőfunkciód akár harminc százalékkal is javulhat, és tizenöt év múltán majdnem ugyanolyan alacsonyak lesznek az esélyeid a tüdőrákra, mint egy nemdohányzónak. Hogyan láss neki? Kérj segítséget, ha kel! Fordulj az orvosodhoz, és kérd a tanácsát a nikotinhelyettesítő módszerekről (rágógumi, tapasz), hogy növeljék a siker esélyeit.

Négy "rossz szokás", amit bátran megtarthatsz

Amiről még a szakértők is azt állítják, hogy nem érdemes miattuk aggódni.
1., A tűsarkú cipő viselése. Nagyon jól mutat különleges alkalmakkor, csak arra ügyelj, hogy ne nyomorgasd benne a lábad egész álló nap.
2., Az ujjropogtatás. Lehet, hogy anyádat az őrületbe kergette, de hosszú távon semmilyen káros hatása nincs.
3., A bemelegítés elhagyása edzés előtt. Egy sportsérülésekről szóló kutatás kimutatta, hogy az edzés előtti nyújtás és bemelegítés nem akadályozza meg a sérüléseket.
4., Az olvasás gyenge vagy tompa fényben. Bátran tulajdoníthatod a látásromlást inkább a genetikának, mint a rossz világításnak. Lehet, hogy az utóbbitól megfájdul a fejed, de nem "rontja" a szemedet.

További cikkekért látogass el a HotDog oldalára!

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

 
 

 

Címkék: akik állítsd egészségedet! élni helyre nőknek szeretnek tippek

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Te megtalálod az eltérést a képen?

Te megtalálod az eltérést a képen?

Egy újabb fejtörő terjed a neten, amit csak kevesen tudnak megoldani. Te vajon közéjük tartozol?

Ennél a jegesmedvénél nem látsz ma cukibbat

Két hónapja született a Berlini Állatkert új lakója, akiről most videót tettek közzé. Ezt neked is látnod kell!

7 biztos jel, hogy a pasid odavan érted

Még nem mondta ki a pasid, hogy szeret? No para! Ez a hét dolog biztos jele annak, hogy imád.

5 dolog, ami szexivé varázsolja a hálószobádat

Felkészültél életed legemlékezetesebb Valentin-napjára?

6 dolog, amit sose adj a pasidnak Valentin-napra

Ha még nem tudod, mivel lepd meg Valentin-napon a szerelmedet, csekkold ezt az anti-inspirációs listát, és tuti nem fogsz bakizni!

7 részlet a kedvenc sorozataidban, amiket tuti nem vettél észre

Hihetetlen, milyen apróságokra is odafigyelnek a sorozatok készítői!

Nincs zseniálisabb ennél a Valentin-napi ajándéknál!

Ki mondta, hogy az exednek nem adhatsz ajándékot február 14-én?!

Így teheted még különlegesebbé az esküvődet

Megkérték a kezed és már javában a Nagy Napot szervezed? Mutatjuk, mi az, amitől még emlékezetesebb lesz!

Ezért érdemes szombat este bekapcsolni a tévét!

Csekkold le, milyen filmek közül válogathatsz, ha ma este inkább otthon maradsz!

Ezért fáj a fejed edzés után

Nem vagy egyedül, ha úgy érzed, elviselhetetlenül lüktet a fejed két sorozat hasizomgyakorlat között. De mégis mi ennek az oka?

Tiniket kértek, hogy retusálják a saját arcukat, sokkoló az eredmény

Itt a bizonyíték, hogy mennyire nem elégedettek magukkal a kamaszok.

Így készülnek a valóságban a menő Insta-fotók

Ki gondolta volna, hogy elég egy kiruccanás a helyi lakber boltba, és máris kész a profi Insta-fotó?!

Lilára festette a kutyáját, hogy ne féljenek tőle az utcán

Egy amerikai csaj befestette a kutytusa szőrét, és nagyon ijesztő lett szegény.