2010.03.30.@ 11.03

Mit üzennek a sóvárgásaid?

Krónikusan csoki-mániás vagy, vagy folyton sós ropit majszolsz? Ha kétségbeesetten vágysz még több szenvedélyes éjszakára, vagy éppen még több alvásra, akkor ezek a sóvárgások a tested üzenetei is lehetnek. Fejtsd meg szervezeted segélykéréseit!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha majd’ megveszel egy tábla csokiért, azért a rossz hangulat a felelős

A kakaó és a cukor selymes izére gondolva, még a nyál is összefut a szádban, és egyszerűen megveszel egy tábla csokiért. A csokoládé alkaloidokat tartalmaz, amelyek emelik a boldogság hormon, a szerotonin szintjét. Ha reggel, délben, vagy éjjel akarod a csokit, a szerotonin szinted valószínűleg túl alacsony, emiatt érezheted bánatosnak, lehangoltnak magad. Amikor gyors felvidulásra van szükséged, kerüld az ételek bevetését, inkább menj ki a szabadba, végezz aktív tevékenységet, érezd a mozgás jótékony hatását.
 
Ha meglehetősen sűrűn akarsz összebújni a pároddal, a ciklusod az ok
 
Azon kapod magad, hogy vannak időszakok, amikor nem kívánod a szexuális együttlétet, viszont aztán egyre többször akarsz összebújni a kedveseddel? Azok a hetek, amikor bármit megtennél jó pár szenvedélyes óráért, a menstruációs ciklusodnak köszönhető. Az ösztrogénszint a menstruáció első napjától számított két héten keresztül emelkedik, ezzel készíti elő a szervezet a peteérést. Emiatt érzed magad annyira „tüzesnek”, de csak óvatosan, ebben az időszakban vagy a legtermékenyebb is.
 
Ha sós rágcsálnivalót akarsz, akkor nagy rajtad a stressz
 
Ha ellenállhatatlan vágyat érzel rá, hogy elpusztíts egy zacskó chipset, vagy egy nagy adag sült krumplit, ha minden ételt alaposan megsózol, ez jel arra vonatkozóan, hogy túl sok stresszben van részed. Akiknek szinte a nap minden órájában helyt kell állni, akiknek az élete rendkívül mozgalmas, azoknak a szervezete jobban igényli azokat az ásványi anyagokat, amelyek a természetes sóban vannak. Ellenben az asztali só, és a finomított ételek nélkülözik ezeket, szóval egy tál burgonyaszirom elrágcsálása nem orvosolja a problémát. Próbáld ki a sózatlan mogyorót, a gyümölcsöket és zöldségeket, amelyek magukba rejtik azokat az ásványokat, amire a testnek szüksége van.
 
Ha folyton aludnál, ideje, hogy több vörös húst egyél
 
Ha a nap második felében már szükséged van egy kis szunyókálásra, vagy ha akkor is fáradt vagy amikor több mint nyolc órát aludtál, akkor muszáj élned a vas áldásos hatásaival, amely főként a vörös húsban lelhető fel, és az is fontos, hogy elegendő folsavhoz juss, ez pedig a gabonafélékben rejlik. Ne nyúlj a koffein után, inkább egyél fehérjét, ha pedig két étkezés közt vagy csipegess el egy marék diót. Ebédre fogyassz húst, halat vagy tojást. A zöldségekből kutass olyanok után, amelyekben sok a vas, ilyen például a spenót vagy a cékla, ezekkel is biztosítod, hogy tele légy energiával.
 
Ha a tészta a mindennapjaid állandó szereplője, cukorpótlásra van szükséged
 
A tészta utáni vágyakozással a tested azt „mondja el”, hogy a vér glükóz szintje nagyon alacsony. Orvosi szaknyelven ezt hipoglikémiának nevezik. Amikor krumplit, kenyeret, vagy tésztát akarsz, akkor azonnali energialöket szükségeltetik. Tégy kísérletet az édességek és a káros szénhidrátok mellőzésére, inkább a „jó” cukorforrásokat részesítsd előnyben például a gyümölcsöket. A komplex szénhidrátokat, azaz a teljes kiőrlésű tésztát és a rizst pedig a főétkezéskor fogyassz.
 
Ha édességet akarsz, akkor nem elég a króm
 
Ki nem szereti az édességet? Ám ha nagy üzembe döntöd magadba a gumicukrot, az gondokra utal. Az alacsony szerotoninszint lehet a ludas (ahogy a csokinál), de jelezheti azt is, hogy a szervezetben nem elégséges a króm, ami az energia szintet stabilizálja. Táplálkozásodba iktass be olyan étkeket, mint a brokkoli, a krumpli, a pulykahús, narancs-, és szőlőlé, mert ezek hozzájárulnak az egészséges mennyiségű króm eléréséhez.
 
Ha még főétkezésre is kenyeret kensz magadnak, akkor inkább tálalj halat!
 
A kenyér utáni túlzott sóvárgás arra irányítja a figyelmet, hogy több halat és diót kellene bevinned a szervezetbe, mert a bennük lévő vitaminok hiányállapota lépett fel. Tudat alatt az agyad arra akar „rábírni”, hogy elegendő mennyiségű szelént végy magadhoz, mert ez erősíti az immunrendszert, valamint a szaporító szerveket. Ha ellen tudsz állni a kenyérnek, akkor ezt az ásványt megtalálhatod a csirkében, a brazil dióban és a tonhalban is.
 

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 film a vasárnap esti kikapcsolódáshoz

5 film a vasárnap esti kikapcsolódáshoz

Nézd meg, mit adnak ma a tévében!

5 hely, ahonnan megnézheted az augusztus 20-i tűzijátékot

Érdemes előre tájékozódni a legjobb helyszínekről.

Ezek lesznek a legszuperebb filmek ma este a tévében

Csekkold le, mit nézz, ha ma inkább otthon pihiznél!

Csillagjegyek, akiket előléptetnek szeptemberben

Elég jól fog indulni az idén ősz számodra, ha ezek között a csillagjegyek között vagy.

Teszt: Te felismered a Disney meséket egy képkocka alapján?

Csekkold le, tényleg akkora Disney-rajongó vagy-e, mint amilyennek hiszed magad!

Teszt: Te ki lennél a Kardashian-családból?

Töltsd ki a tesztet, és kiderül!

Nem gondolnád, milyen hashtaget tiltott le az Instagram

Nők ezrei akadtak ki a közösségi oldalra!

Megható videón zokog a net

Ezt neked is látnod kell!

Teszt: Melyik sztárpasi illik hozzád 2019-ben?

Töltsd ki a tesztet és megtudod!

9 szitu, amit csak egy fesztiválon történhet meg veled

Lassan a végéhez ér az idei fesztiválszezon, amit ha te is végigtomboltál, tuti belefutottál a következő helyzetekbe.