Így szokhatsz le a cukorról 4 lépésben

Mi az, ami a planking- és guggoláskihívásnál is nehezebb? Hát, végleg lemondani az édes, cukros kajákról és italokról, igaz? Ezzel a 4 lépéses programmal viszont sikerülni fog!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Így szokhatsz le a cukorról 4 lépésben

Kerüld a címkecsapdát!

Ha azt látod egy joghurt vagy jégkrém címkéjén, hogy zsírmentes vagy hozzáadott cukrot nem tartalmaz, máris a bevásárló kosaradban landol? Akkor ideje, hogy rászoktasd magad, hogy alaposabban tanulmányozd az élelmiszerek címkéjét. A zsírmentes termékeket ugyanis sokszor extra adag cukorral turbózzák fel, hogy ugyanolyan finomak legyenek, mint az eredeti változat. A hozzáadott cukrot nem tartalmaz szöveg pedig simán jelentheti azt, hogy alapból tele van az édes kalóriacsapdával. Ezenkívül a fruktóz, glükóz és hasonló elnevezések is mind cukrok álruhában, szóval ezekre is figyelj! A legjobb, ha a tápanyag táblázatban kikeresed a cukoradatot, az nem hazudik!

Jelszó: csak fokozatosan!

Teljesen lemondani a cukrokról nagyon nehéz, és a tested is tiltakozni fog ellene. Ezért, hogy elkerüld a visszaesést, vagy hogy két hét után egyszer befalj egy egész sajttortát, fokozatosan iktasd ki az étrendedből. Először a sütikben és kávédban helyettesítsd egészséges pótlókkal (pl. xilit, eritrit), majd a következő héten mondj le a cukros üdítőkről. A harmadik héten a kekszek, müzlik és egyéb előre gyártott cukros nasik. Az utolsó lépésben pedig minden olyan élelmiszer, ami rejtett cukrokat tartalma (ketchup, konzervek, stb.). Készülj fel arra, hogy biztos lesznek csaló napjaid, de emiatt ne legyen bűntudatod! Ha viszont kitartó vagy, észreveheted, hogy egyre jobban ellenállsz majd az édes csábításnak, mert a tested is inkább az egészséges fogásokat kívánja!

Az új kedvenc számod: a 6-os

Ha egész nap nem ettél, hazafelé menet biztos beugrasz majd a kedvenc cukrászdádba egy szelet sütiért. Az agyad ugyanis ilyenkor beindítja a szirénákat, hogy azonnal cukorra, vagyis üzemanyagra van szüksége. Ezt megelőzheted azzal, ha rászoktatod magad, hogy napi hatszor (igen, jól hallottad, pápá, éhezés!) eszel, persze kisebb adagokat. A következő legyen a menetrend: ébredés után maximum 1 órával jöhet a reggeli, utána a tízórai, majd ebéd, uzsonna, vacsi és végül lefekvés előtt másfél-2 órával egy lightos snack. Fontos, hogy minden étkezésnél elég rostot vigyél be, így még biztosabban elkerülheted a falásrohamokat.

Nézz magadba!

Nem, most nem leszidni akarunk, csupán arra gondolunk, hogy figyelj a szervezeted állapotára. Ha ugyanis elsavasodott a tested, jobban kívánod a cukrokat is. Kezdj el szedni probiotikumokat, hogy helyreállítsd a gyomrod természetes állapotát, de az is segíthet, ha heti 1 léböjt napot tartasz. Meglátod, hamarosan több energiád lesz, gyorsabban eltűnnek a pluszkilók és a melóban is jobban tudsz koncentrálni!

Címkék: cukor cukormentes cukorpótló cukortartalom diéta egészséges életmód egészséges étkezés étrend

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 kihagyhatatlan film vasárnap estére

5 kihagyhatatlan film vasárnap estére

Sajnos már nincs sok ebből a hétvégéből, ezért azt ajánljuk használd ki, pihenj rá a hétfőre egy szuper filmmel!

Te melyik személyiségtípusba tartozol, ha konfrontációról van szó? Most végre kiderül!

A ritka kivételeket leszámítva a legtöbben nem szeretnek olyan helyzetbe kerülni, ahol a konfrontáció bármilyen formája is felmerül. Pedig sokat tanulhatsz belőle, sőt, ez a skill tökéletesen fejleszthető, szóval ne parázz tőle.

Attól, hogy nincs kedved semmihez, még nem biztos, hogy kiégtél – Így szerezd vissza az elvesztett motivációdat

Nyugi, mindenkivel megesik, hogy kicsit kicsúszik a lába alól a talaj, és nem tudja, mihez kezdjen az életével, de az a szuper hírünk van, hogy ez nem végleges állapot, csak meg kell találni azt a bizonyos hajtóerőt.

Ők voltak a TikTok és az Insta legnagyobb reménységei, mégis tragédiával végződött a sztorijuk

Közülük kerülhetett volna ki a következő Charli D'Amelio, akit több száz millióan követnek a TikTokon, ám a történetük tragikusan korán véget ért.

Filmek, amik tökéletes lezárásai lesznek a hétnek

Húzós a szeptember és szeretnél egy kicsit megpihenni? Akkor kuckózz be a kanapéra és válassz egy jó filmet estére!

Ezekről a dalokról azt gondoltad, hogy eredetiek, pedig nagyon nem

Megállás nélkül hallgattad őket, kívülről tudod a dallamukat és a szövegüket, amik sajnos nem is a szám előadójának fejéből pattant ki eredetileg.

22 trükk, hogy lecsökkentsd az ökológiai lábnyomodat

Ideje szembenézni a ténnyel, hogy a Földnek szüksége van minden segítségre ahhoz, hogy ismét régi fényében ragyogjon. A jó hír, hogy te is tehetsz érte, és még csak különösebben meg sem kell erőltetned magad hozzá.

A siker titka tényleg a korán kelésben rejlik?

Biztosan te is hallottad már, hogy a sikeres emberek korán kelnek. Kíváncsiak voltunk, hogy ez a két dolog tényleg összefügg-e, ezért egy picit utána jártunk az urban legendnek.

Újra esélyt kapsz, hogy megnyerd A nagy pénzrablás rajongói ajándékcsomagot!

Money Heist-rajongók, figyelem! Felrázzuk a hétfőt egy szuper, 24 órás nyereményjátékkal, és egy menő rajongói ajándékcsomaggal.

12 mesés ajtódísz, ha máris őszi hangulatot varázsolnál otthon

Ha téged már magával ragadott az őszi feeling, akkor ideje, hogy a kecódat is az évszaknak megfelelően öltöztesd fel!

10 fontos lecke az életről Karl Lagerfeldtől, amit utólag is köszönünk

Ma lenne 88 éves Karl Lagerfeld, akinek határozott, és gyakran nem túl szimpatikus véleménye volt a világról, divatról és a menőségről. Van viszont néhány dolog, amit zseniálisan látott – na ezeket éri meg eltanulnod tőle.

Ezt jelentik a leggyakoribb szexuális álmok

Hónapok óta eszedbe sem jutott az exed, most mégis vele szeretkeztél álmodban? Esetleg arra riadtál reggel, hogy éjszaka gondolatban megcsaltad a pasid? Az agyad ilyenkor bizony üzenni szeretne neked!

Ha összeesküdött ellened a világ, nyomd meg a pyt-gombot, a dánok titkos stresszoldó fegyverét

Dánia a világ legboldogabb országa, aminek többek között az is az oka, hogy a dánok nem aggódnak feleslegesen, a mindennapos problémákat egyszerűen a helyükön kezelik. Ha neked ez nehezen megy, akkor ismerd meg a személyre szabott stresszoldó technikájukat, a pyt-et!