Ezért vagy fáradtabb a menstruáció alatt

Érezted már úgy, hogy a piros betűs napokon még az ágyból sincs kedved kikelni? Nyugi, nem te túlzod el a lustaságot, a szervezet ilyenkor valóban takarék-üzemmódra kapcsol.

Ezért vagy fáradtabb a menstruáció alatt

Egész hónapban úgy pörögsz, akár egy Duracell-nyuszi, a mentruációd alatt azonban mintha kicseréltek volna: legszívesebben bekuckóznál a takaró alá és végigszundiznád a napot. Mivel nem mehetsz minden hónapban legalább egy hét szabira, fáradtság ide vagy oda, kénytelen vagy ugyanúgy teljesíteni azokon a napokon is. Nem te vagy az egyedüli, aki szenved a menzesz alatti kimerültségtől, és bizony tudományos válasz is van arra, hogy miért érzed magad ennyire álmosnak! Dr. Molly O’Shea gyermekorvos a Good Housekeeping weboldanak magyarázta el az okokat.

szitu-csipkerozsika-alvas-cosmopolitan4

„Nagyjából 10 nappal a menstruáció előtt a test ezerrel rákapcsol, hogy felkészítse magát a spermák érkezésére, a petesejt petevezetéken történő utazására és a lehetséges beágyazódására, hogy majd egy új élet növekedhessen a méhben. Ha viszont a méhbe nem kerül megtermékenyített petesejt, akkor azok a hormonok, amik a megfelelő környezetet biztosították volna, a szintjük hirtelen zuhanni kezd. A magas hormonszint hirtelen esése az egész testre kihatással van, rendkívüli fáradtságot és émelygést eredményezhet. Egészen addig, amíg a szervezet nem állítja vissza a hormonszintet, kimerültnek érezheted magadat.”

Bár ez ellen sajnos nem sokat tehetsz, hiszen a tested természetes úton működik így, az orvos egy jó hírt is elárult a fáradékonyságod ciklikusságával kapcsolatban. Kiderült ugyanis, hogy két héttel a menzesz után, az ovuláció idején viszont az energiaszinted az egekbe szökken, így érdemes akkorra szervezned a megterhelő programjaidat. A nehéz napokra pedig marad a sok folyadék, a pihentető alvás és néhány könnyített tornagyakorlat. Mindezek sokat segíthetnek abban, hogy könnyebben átvészelhesd ezt az időszakot.

Még több

Te Te Te