2019.03.30.@ 06.03

Ezért kell folyton WC-re rohangálnod, amikor menstruálsz

Egyáltalán nem vagy egyedül, más lányok is állandóan ezt érzik ilyenkor. És nyilván ennek is van tudományos oka.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ezért kell folyton WC-re rohangálnod, amikor menstruálsz

Az egy dolog, hogy nőként gyakorlatilag az egész életed a menstruációd körül forog, hiszen vagy menstruálni fogsz, vagy épp menstruálsz, vagy menstruáltál, vagy ovulálsz, és amiatt fáj mindened. Szóval ha esetleg épp elfelejtetted volna egy pillanatra, hogy nő vagy, a tested akkor is megpróbál az év minden napján és minden pillanatában emlékeztetni rá. Nyilván a legkeményebb időszak az a pár nap – kevésbé szerencsések esetében akár egy hét is – amikor ténylegesen vérzel. Sajna ilyenkor alap, hogy görcsölsz, esetleg nyűgös vagy, de még csak nem is tudsz nyugiban szenvedni, mert állandóan a mosdóba kell rohangálnod, hogy kicseréld a betéted, vagy a tamponod. Vagy azért rohangálsz állandóan a mosdóba, mert azt érzed, folyamatosan vécézned kell. Mielőtt totál belepirulnál a témába, tudnod kell: mások is ezt érzik!

Sőt, általában nem csak érzed, de ténylegesen vécézel is ilyenkor, mert a tested valami különleges oknál fogva ilyenkor teljesen megőrül, és nonszensz módon ötször annyiszor trónolsz a WC-n, mint amikor épp nem menstruálsz. És minél jobban görcsölsz, vagy fáj a hasad, annál többször rohansz a “vastrónra”. Nem mondjuk, hogy tudunk erre végleges és hatásos, mindenkinél működő megoldást, de annyi jó hírrel azért tudunk szolgálni, hogy adunk egy kis magyarázatot a jelenségre.

Az egész “folyamatosan k@kilnom kell” érzésért a prosztaglandinokat kell hibáztatnod. Ezek hormonhatással rendelkező lipidmolekulák, amik zsírsavakból keletkeznek, és ők tehetnek az egészről, ugyanis összehúzódásra vagy elernyedésre bírják a simaizomsejteket. Annyira nagy erővel bírnak, hogy terhesség alatt még a szülést is megindíthatják, szóval viszonylag nehéz velük felvenni a harcot.

Egy dolgot azonban tehetsz, és ezzel még az egészségeddel is jót tehetsz. Egy nagyon egyszerű diétával megkönnyítheted a dolgodérdemes pár nappal a vérzésed megkezdése előtt, és persze alatta is sokkal több rostot fogyasztani, mondjuk rengeteg gyümölcsöt és zöldséget, ezek ugyanis változtatnak az emésztéseden, és hidd el, sokkal kevesebbet fogsz menstruálás közben a WC-n ülni.

Ha pedig nagyon durva görcsök kínoznak, érdemes a diéta mellett már a vérzésed megkezdése előtt egy nappal ibuprofent szedni, azzal ugyanis nem csak a görcsöket enyhítheted, de a bélmozgásokat is. A görcsoldáson segít a rengeteg folyadék – lehetőleg víz – fogyasztása is, és bármennyire is koffeinfüggő vagy, próbáld meg ilyenkor kerülni a kávét, de legalábbis sokkal kevesebbet inni belőle. Közben pedig nyugodtan küldd el melegebb éghajlatra a prosztaglandinokat.

Címkék: egészség életmód görcsök menstruáció menzesz test wc

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 film, amiért érdemes a tévé elé kuckózni ma este

Elfáradtál ezen a héten? Akkor csüccs le a tévé elé, és nézz meg egy szuper filmet a takaró alól!

Ezek lesznek szombat este a legjobb filmek a tévében

Csekkold le, miért érdemes bekuckózni a kanapéra!

Készíts tökéletes brownie-t 2 perc alatt!

Friss, puha, extra csokis, vagyis brutálisan finom, ráadásul pár perc alatt kész. Kell ennél több egy fárasztó hét után?

5 ok, amiért a pasi már az első randi előtt felszívódik

Most lerántjuk a leplet a ghostingolásról!

Így beszélj a főnököddel, ha rugalmasabb munkaidőt szeretnél a járvány után

Te sem szeretnél lemondani a home office kényelméről?

Itt az újabb desszert, amiért megőrül a net

Megérkezett a palacsintapelyhek újabb változata!

Így lehet avatarod a Facebookon, ha eddig még nem volt

Imádod vagy utálod az új funkciót?

Tényleg ez a szín most a legmenőbb a lakberendezésben?

Ha épp festésen töröd a fejed, csekkold, melyik árnyalatot válaszd a trend-faktorért!

Megtalálod mind a 18 márkát a képen?

Újabb trükkös játékra hívunk!