Kiderült: a testmozgás hizlalhat is

Egy új kutatás érdekes eredményt mutatott.

Kiderült: a testmozgás hizlalhat is

Veled előfordult már, hogy rendszeres testmozgás ellenére sem csökkent a derékbőséged? A brit Loughborough Egyetemen végzett legújabb kutatás szerint vannak olyanok, akik sportos életet élnek, mégis híznak ahelyett, hogy olvadnának le róluk a pluszkilók. A szakértők azzal magyarázzák a jelenséget, hogy rengetegen túleszik magukat edzés után, mert egyszerűen úgy gondolják, hogy megérdemlik.

A kutatás 40 önkéntes bevonásával készült, akik hetente legalább háromszor edzenek. A résztvevőktől megkérdezték a súlyukat, és hogy mennyit esznek egy átlagos napon, valamint sportolás után. Kiderült, hogy nagyobb kajaadagot vesznek magukhoz egy-egy aerobik óra után, ami azt jelenti, hogy ilyenkor átlagosan 24 százalékkal több energiát visznek be a szervezetükbe. Sőt, a nőknél még a csokifogyasztás is megnőtt 20 százalékkal testmozgás után. Ezek után pedig nem csoda, ha a kilók nem lefelé szaladnak!

A kutatás egyik vezetője, Dr. Lewis James hangsúlyozza, hogy nem csak az számít, hogy mit eszünk – hanem az is, hogy mennyit. „Tipikus, hogy először beindul a fogyás, de idővel megáll a testsúlycsökkenés. Az eredmények pedig azt mutatják, hogy az edzés hatással lehet az étkezésre, legalábbis a rendszeresen sportolók esetében biztosan – és ez áll annak hátterében, hogy a súly egyáltalán nem csökken tovább” – olvasható a tanulmányban, ami az Appetite nevű tudományos lapban jelent meg.

Legkönnyebben úgy lehet elkerülni a túlevést, ha előre elkészíted az ételeidet és tartod magad ahhoz, hogy ne egyél többet egy óra futás után sem. A „meal prepnek” nevezett kajadobozolás úgyis nagyon menő most az egészségmániások körében, így rengeteg receptet és trükköt olvashatsz róla a neten.

Még több

Te Te Te