2019.06.15.@ 09.06

3 dolog, amin változtatnod kell, hogy jobban aludj

Ha megfogadod ezt a pár tanácsot, minden nap kipihenten ébredhetsz!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

3 dolog, amin változtatnod kell, hogy jobban aludj

Mára már kutatások százai igazolják, hogy az egészséges életmód egyik legfontosabb eleme, hogy jól aludjunk. Az alvás segíti a hormonháztartás megfelelő működését, javítja a memóriát, regenerálja a szerveket, az izmainkat, és a lelkünket is helyre teszi. Dr. Rebecca Robins, aki New Yorkban él és alváskutatóként dolgozik, nemrég elvégzett egy olyan kísérletet, ami számos alvással kapcsolatos mítoszt dönt meg, és el is árulta a három leggyakoribb tévhitet.

Alkohol vs. alvás

Talán már olvashattad, hogy ha lefekvés előtt alkoholt iszol, jobban tudsz majd aludni. Bár az valóban igaz, hogy néhány típusa – például a vörösbor – képes elálmosítani és nagyobb mennyiség után bágyadt lehetsz tőle – de igazából pont, hogy alvászavarokat okoz, ha ledöntesz pár deci bort, mielőtt ágyba bújnál. „Ha a szokásosnál többet ittál előző este, másnap reggel talán úgy érezheted, hogy eleget aludtál, de ez csak látszólag van így. Az alvási ciklus legfontosabb részét akkor is befolyásolja, ami miatt akár 10 óra pihenés után is fáradt lehetsz.” – mondja Dr. Robbins.

Figyelj a szobahőmérsékletre

Ha téged is megtaláltak azok a cikkek, amik a melegben való alvás előnyeit ismertetik, felejtsd el őket! Dr. Robbins szerint az ideális hőmérséklet a jóízű alváshoz 18 és 20 fok között van. Ha ennél melegebb a levegő az könnyen okozhat zaklatottságot és akár rémálmokat is. Fontos, hogy a testhőmérsékleted alacsony legyen, mert csak így tud teljesen lepihenni a szervezeted.

Ne érd be kevesebbel

Az egyik leggyakoribb mítosz, hogy a felnőtt emberek akár 4-5 óra alvással is elég kipihentek tudnak lenni ahhoz, hogy lenyomjanak egy 8-10 órás munkanapot, pedig ez egyáltalán nem így van. „Legalább 7 óra szükséges ahhoz, hogy megfelelően regenerálódni tudjunk és frissen, fitten ébredhessünk.” – állítja Dr. Robbins. Ha huzamosabb ideig ennél jóval kevesebbet alszol, sokkal nagyobb eséllyel alakulhatnak ki szív-és érrendszeri betegségek és az állandó fáradtság miatt nagyobb lehet a hajlam a különböző pszichés betegségekre, mint amilyen a depresszió vagy a szorongás. Ugye megéri inkább korábban lelépni az esti buliból?

Címkék: alvás pihenés tippek trükkök

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Ezért hiszi mindenki, hogy Kylie Jenner újra összejött az exével

Ezért hiszi mindenki, hogy Kylie Jenner újra összejött az exével

Oké, ez most már tényleg elég gyanús...

4 jel, hogy megtaláltad a Nagy Ő-t

Ha ezeket kipipálhatod, nagy eséllyel kezdheted szervezni az esküvőt!

OMG: Halsey teljesen kopasz lett!

Nem csak photoshop, és nem is maszkmester munkája, ez teljesen komoly.

Ilyen ex vagy a csillagjegyed szerint

A horoszkópod erre is választ ad.

8 trendi ruha 12 ezer forint alatt, amit ősszel is hordhatsz

Ki mondta, hogy a hűvösebb szezonban el kell rejtened a lábaidat?

Ettől a hírtől minden Harry Potter rajongó eldobja az agyát!

Végre megtörténik az, amire évek óta várunk?!

Újabb képek kerültek elő Lily Jamesről és Dominic Westről

Ezeken is határozottan úgy tűnik, hogy elég közel kerültek egymáshoz.

Mindenki azon vitázik, milyen színű Billie Eilish cipője

Szerinted rózsaszín-fehér vagy mentazöld-fehér?

Az egész net az Emily Párizsban sztárját savazza

De vajon mivel húzta ki ennyire a gyufát szegény Lily Collins?

Harry zseniálisan verte át a királynőt

Nagyon vicces sztori derült ki a hercegről és a nagymamájáról!