2019.06.15.@ 09.06

3 dolog, amin változtatnod kell, hogy jobban aludj

Ha megfogadod ezt a pár tanácsot, minden nap kipihenten ébredhetsz!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

3 dolog, amin változtatnod kell, hogy jobban aludj

Mára már kutatások százai igazolják, hogy az egészséges életmód egyik legfontosabb eleme, hogy jól aludjunk. Az alvás segíti a hormonháztartás megfelelő működését, javítja a memóriát, regenerálja a szerveket, az izmainkat, és a lelkünket is helyre teszi. Dr. Rebecca Robins, aki New Yorkban él és alváskutatóként dolgozik, nemrég elvégzett egy olyan kísérletet, ami számos alvással kapcsolatos mítoszt dönt meg, és el is árulta a három leggyakoribb tévhitet.

Alkohol vs. alvás

Talán már olvashattad, hogy ha lefekvés előtt alkoholt iszol, jobban tudsz majd aludni. Bár az valóban igaz, hogy néhány típusa – például a vörösbor – képes elálmosítani és nagyobb mennyiség után bágyadt lehetsz tőle – de igazából pont, hogy alvászavarokat okoz, ha ledöntesz pár deci bort, mielőtt ágyba bújnál. „Ha a szokásosnál többet ittál előző este, másnap reggel talán úgy érezheted, hogy eleget aludtál, de ez csak látszólag van így. Az alvási ciklus legfontosabb részét akkor is befolyásolja, ami miatt akár 10 óra pihenés után is fáradt lehetsz.” – mondja Dr. Robbins.

Figyelj a szobahőmérsékletre

Ha téged is megtaláltak azok a cikkek, amik a melegben való alvás előnyeit ismertetik, felejtsd el őket! Dr. Robbins szerint az ideális hőmérséklet a jóízű alváshoz 18 és 20 fok között van. Ha ennél melegebb a levegő az könnyen okozhat zaklatottságot és akár rémálmokat is. Fontos, hogy a testhőmérsékleted alacsony legyen, mert csak így tud teljesen lepihenni a szervezeted.

Ne érd be kevesebbel

Az egyik leggyakoribb mítosz, hogy a felnőtt emberek akár 4-5 óra alvással is elég kipihentek tudnak lenni ahhoz, hogy lenyomjanak egy 8-10 órás munkanapot, pedig ez egyáltalán nem így van. „Legalább 7 óra szükséges ahhoz, hogy megfelelően regenerálódni tudjunk és frissen, fitten ébredhessünk.” – állítja Dr. Robbins. Ha huzamosabb ideig ennél jóval kevesebbet alszol, sokkal nagyobb eséllyel alakulhatnak ki szív-és érrendszeri betegségek és az állandó fáradtság miatt nagyobb lehet a hajlam a különböző pszichés betegségekre, mint amilyen a depresszió vagy a szorongás. Ugye megéri inkább korábban lelépni az esti buliból?

Címkék: alvás pihenés tippek trükkök

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

Ez most a legmenőbb trend az Instán

Ez most a legmenőbb trend az Instán

Nagyon meg fogsz lepődni a legújabb őrületen!

Ennyi kávét ihatsz, ha gyakran fáj a fejed

Minden reggeledet egy fincsi feketével indítod? Akkor most figyelj, mert lehet, hogy ezután megváltozik a szokásod!

5 film a vasárnap esti kikapcsolódáshoz

Nézd meg, mit adnak ma a tévében!

5 hely, ahonnan megnézheted az augusztus 20-i tűzijátékot

Érdemes előre tájékozódni a legjobb helyszínekről.

Ezek lesznek a legszuperebb filmek ma este a tévében

Csekkold le, mit nézz, ha ma inkább otthon pihiznél!

Csillagjegyek, akiket előléptetnek szeptemberben

Elég jól fog indulni az idén ősz számodra, ha ezek között a csillagjegyek között vagy.

Teszt: Te felismered a Disney meséket egy képkocka alapján?

Csekkold le, tényleg akkora Disney-rajongó vagy-e, mint amilyennek hiszed magad!

Teszt: Te ki lennél a Kardashian-családból?

Töltsd ki a tesztet, és kiderül!

Nem gondolnád, milyen hashtaget tiltott le az Instagram

Nők ezrei akadtak ki a közösségi oldalra!

Megható videón zokog a net

Ezt neked is látnod kell!

Teszt: Melyik sztárpasi illik hozzád 2019-ben?

Töltsd ki a tesztet és megtudod!