3 dolog, amin változtatnod kell, hogy jobban aludj

Ha megfogadod ezt a pár tanácsot, minden nap kipihenten ébredhetsz!

3 dolog, amin változtatnod kell, hogy jobban aludj

Mára már kutatások százai igazolják, hogy az egészséges életmód egyik legfontosabb eleme, hogy jól aludjunk. Az alvás segíti a hormonháztartás megfelelő működését, javítja a memóriát, regenerálja a szerveket, az izmainkat, és a lelkünket is helyre teszi. Dr. Rebecca Robins, aki New Yorkban él és alváskutatóként dolgozik, nemrég elvégzett egy olyan kísérletet, ami számos alvással kapcsolatos mítoszt dönt meg, és el is árulta a három leggyakoribb tévhitet.

Alkohol vs. alvás

Talán már olvashattad, hogy ha lefekvés előtt alkoholt iszol, jobban tudsz majd aludni. Bár az valóban igaz, hogy néhány típusa – például a vörösbor – képes elálmosítani és nagyobb mennyiség után bágyadt lehetsz tőle – de igazából pont, hogy alvászavarokat okoz, ha ledöntesz pár deci bort, mielőtt ágyba bújnál. „Ha a szokásosnál többet ittál előző este, másnap reggel talán úgy érezheted, hogy eleget aludtál, de ez csak látszólag van így. Az alvási ciklus legfontosabb részét akkor is befolyásolja, ami miatt akár 10 óra pihenés után is fáradt lehetsz.” – mondja Dr. Robbins.

Figyelj a szobahőmérsékletre

Ha téged is megtaláltak azok a cikkek, amik a melegben való alvás előnyeit ismertetik, felejtsd el őket! Dr. Robbins szerint az ideális hőmérséklet a jóízű alváshoz 18 és 20 fok között van. Ha ennél melegebb a levegő az könnyen okozhat zaklatottságot és akár rémálmokat is. Fontos, hogy a testhőmérsékleted alacsony legyen, mert csak így tud teljesen lepihenni a szervezeted.

Ne érd be kevesebbel

Az egyik leggyakoribb mítosz, hogy a felnőtt emberek akár 4-5 óra alvással is elég kipihentek tudnak lenni ahhoz, hogy lenyomjanak egy 8-10 órás munkanapot, pedig ez egyáltalán nem így van. „Legalább 7 óra szükséges ahhoz, hogy megfelelően regenerálódni tudjunk és frissen, fitten ébredhessünk.” – állítja Dr. Robbins. Ha huzamosabb ideig ennél jóval kevesebbet alszol, sokkal nagyobb eséllyel alakulhatnak ki szív-és érrendszeri betegségek és az állandó fáradtság miatt nagyobb lehet a hajlam a különböző pszichés betegségekre, mint amilyen a depresszió vagy a szorongás. Ugye megéri inkább korábban lelépni az esti buliból?

Még több

Te Te Te