Az alvás jobban kihat a boldogságodra, mint hinnéd

Te is mindig inkább később fekszel le, hogy több mindent elintézz a napi teendőidből?

Az alvás jobban kihat a boldogságodra, mint hinnéd

Ha a válasz igen, akkor sajnos rosszul csinálod! A kaliforniai Berkley Egyetem egyik új tanulmánya szerint ugyanis a mély alvás képes újraindítani az agyadat. Stressz a melóban, agyalás minden apróságon és az érzés, hogy kezd kicsúszni a kezedből az irányítás… Na erre tökéletes megoldás egy jól megérdemelt szundi!

Az alvás fázisai meghatározott sorrendben történnek, és kettőt különböztetünk meg. A szundi 80%-át non-REM stádiumban töltjük, 20%-át pedig REM-ben. Non-REM fázisban tudunk ellazulni, és mély álomba szenderülni, míg REM fázisban az agyi tevékenység hasonló az ébrenléthez. Na és erre a kis magyarázatra miért volt szükség? Képzeld, a kutatás szerint a non-REM fázis alatt az agyunk képes csökkenteni a szorongást! „A mély álom kiváló szorongás-gátló, persze mindaddig, amíg minden nap elérjük.”

A kialvatlanság viszont csökkenti a test immunrendszer védekezését, állóképességet, ráadásul a hangulatodra is kihat – és a karikás szemekről akkor még nem is beszéltünk. Szóval itt az ideje több időt fordítani az alvásra, mint a legújabb Netflix sorozatodra!

Még több

Te Te Te