2020.01.24.@ 13.01

Ez történik a testeddel, ha fél órával hamarabb vagy később fekszel le

Elég jelentős már az a 30 perc is!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ez történik a testeddel, ha fél órával hamarabb vagy később fekszel le

Ugye te is gyakran elhatározod magad, hogy végre teszel valami komolyabb lépést is az egészségesebb életmód felé? Akkor jó hírünk van, mert kiderült, hogy nem muszáj radikális változtatásokat eszközölnöd, hiszen már csak egy pici erőfeszítés is nagyon nagy javulást hozhat az életedbe! Az a helyzet, hogy a szakértők szerint, már az is nagy lépésnek számít, ha csak harminc perccel később, vagy korábban fekszel le a megszokottnál.

Oké, nem fogod totálisan átvariálni az alvásidődet, de ettől függetlenül annak a fél órának igenis van jelentősége. Meg kell ugyanis figyelned, hogy mi a természetes alvásigényed, és aszerint előbbre, vagy hátrébb tolni a lefekvés időpontját.

Ha fáradtnak és kicsit lassúnak érzed magad, akkor sanszos, hogy nem szundizol eleget. Vagyis túl későn veszed a hálószoba felé az irányt esténként. Úgyhogy ezentúl próbáld ki azt, hogy nem nézel meg még egy részt a kedvenc soridból, és nem is a pasid alvásigényéhez alkalmazkodsz. Hanem akkor teszed el magad holnapra, amikor valóban kezdesz elálmosodni! És igen, ez lehet, hogy csupán harminc percet jelent.

Viszont figyelj arra, hogy feleslegesen ne variálj: ha mondjuk 10-kor mész aludni, pedig 11-ig tudod, hogy úgysem kapcsolsz Csipkerózsika-üzemmódba, akkor csak szenvedni fogsz a puha párnák közt.

Ez azért van, mert az embereknek más és más a kronotípusa, vagyis a belső órája. Ezért lehet az, hogy míg te igazi éjjeli bagoly vagy, addig a barátod már hajnalban kukorékol. „Ha fél órával megváltoztatod az időpontot, amikor elmész aludni, azzal közelebb kerülhetsz a kronotípusodhoz. Ezáltal gyorsabban alszol el, a mély alvást is hamarabb éred el, és sokkal könnyebben ébredsz majd reggel”– tanácsolta a Bustle-nek Dr. Michael Breus, alvásszakértő.

Te inkább az éjjeli baglyok vagy a hajnali kakasok táborát erősíted?

Címkék: alvás alvás idő egészséges életmód lefekvés szundi

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 tuti tipp, ha vissza akarod szerezni az exed

5 tuti tipp, ha vissza akarod szerezni az exed

Nem, a részeg üzengetés nincs a listán!

Ezek lesznek a nyár legmenőbb desszertjei

Van néhány brutál ütős receptünk neked a nyárra: egyszerűek, hűsítenek, ráadásul nagyon-nagyon finomak!

Ezért más a mai 10 milliószoros nap, mint a többi

Úgyhogy a szokásosabbnál is fontosabb, hogy egész nap pozitívan gondolkodj!

A szakítás, ami még a nagy szerelmed elvesztésénél is rosszabb

Ha egy barátság véget ér, az ugyanannyira tud fájni, mint amikor szakít veled a pasid. Sőt még jobban össze is zavarodhatsz érzelmileg!

Ezt üzente George Floyd 6 éves kislánya

A család is megszólalt a felfoghatatlan tragédia kapcsán.

9 szitu, amikor hibát követsz el, ha férjhez mész

Készülsz a Nagy Napra, de gyakran rád tör a pánik, hogy biztosan ez a legjobb döntés-e? Khm, még az utolsó pillanatban sem ciki lemondani...

Övé volt a világ leghosszabb körme, de egy balesetben elvesztette őket

Az tuti, hogy rengeteg kérdés fog felmerülni banned, miközben ezt olvasod...

Az influenszer, aki élőben közvetítette a szülését

Szó szerint: az elejétől a végéig.

4 árulkodó jel, hogy a pasi még nem áll készen egy komoly kapcsolatra

Ha ezeket tapasztalod a kiszemeltednél, menekülj!

Bizarr süti robbantotta fel a netet, ami valójában isteni

Á, semmi különös, csak egy újabb őrült TikTok-recept.