2020.03.23.@ 12.03

8 tipp szakértőktől, hogy könnyebben átvészeld a koronavírus okozta szorongást

Teljesen természetes, ha félelmet, aggodalmat érzel, de vannak lehetőségeid az enyhítésére!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

8 tipp szakértőktől, hogy könnyebben átvészeld a koronavírus okozta szorongást

Fogadd el az érzéseidet

„Nagyon fontos ebben a helyzetben, hogy elfogadd és tudomásul vedd, hogy szorongsz, mert ez teljesen természetes reakció a járványra” – mondta a Popsugar magazinnak Carla Manly klinikai szakpszichológus, majd hozzátette, most különösen fontos, hogy az emberek ne fojtsák el az érzéseiket.

Csak magadra fókuszálj

Amikor úgy érzed, nagyon erősen rád tört a szorongás, ne add át magad a pániknak. Keress a YouTube-on egy nyugtató meditációt, sötétíts be egy picit, feküdj le az ágyra és hallgasd végig. Meglátod, ez sokat fog segíteni!

Ne lógj egész nap a Facebookon és az Instán

A közösségi oldalak a koronavírus körül forognak hetek óta, ha nem újabb és újabb aggasztó hírek jönnek szembe, akkor a mémtenger. Ha a téma ilyen erőteljesen befurakszik a mindennapjaidba, csak rosszabbul fogod érezni magad. Keress más elfoglaltságot, csökkents a netezős órák számát.

Tarts egyfajta napirendet

A legtöbben attól feszülnek be igazán, hogy az otthon töltött napok egy idő után pontosan ugyanolyanok. Ráadásul nincs igazi reggeli rutin, nem kell zuhanyozni, kiválasztani az időjárásnak megfelelő csini szettet és sminkre sincs szükség. Ne ess abba a hibába, hogy mindenről lemondasz! Alakíts ki egy rutint, adj keretet a napjaidnak.

A naplóírás segíthet

A naplóírás bevett technika, nagyon sok pszichológus javasolja azt a pácienseinek, hogy írják ki magukból az érzéseiket. Ez a módszer most is működhet, adj neki egy esélyt!

Tornázz otthon a tévé előtt

Oké, edzőterembe járni elég rizikós most, de ne mondj le a rendszeres testmozgásról a karantén idején sem, hiszem ez elképesztően fontos a szervezetednek, az immunrendszerednek. Keress a YouTube-on különféle otthoni edzéseket, próbálj ki minél többet.

Menj ki néha pár percre, ha lehetséges

Kevés olyan ember él a Földön, aki jól bírja a bezártságot, ezért teljesen érthető, ha időnként kimennél levegőzni egy kicsit. Fontos, hogyha megteszed, szabad kézzel ne fogd meg a kilincseket, korlátokat, kerüld el a többi embert és ne nyúlj az arcodhoz. Hazaérve azonnal moss kezet sok-sok szappannal!

Beszélgess a családoddal és a barátaiddal

Társas lények vagyunk, ezért a többséget megviseli, hogy nem találkozhat a családtagjaival és barátaival akkor, amikor csak szeretne. Szerencsére azonban ez a 21. század, itt a Messenger, a Skype, hogy tartani tudd a kapcsolatot azokkal, akiket szeretsz.

Címkék: home office járvány karantén koronavírus magány napi rutin pandémia pszichológia szorongés tanácsok tippek

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

6 meglepő trükk, amivel új életet lehelhetsz az ékszereidbe

6 meglepő trükk, amivel új életet lehelhetsz az ékszereidbe

Spoiler: már most megvan otthon minden hozzávalód, hogy kezelésbe vedd a Drágaságaidat!

Regé-Jean Page így készült a Bridgerton szexjelenetire

Na egyáltalán nem úgy, ahogy gondolod…

6 módszer, amivel felgyorsíthatod az otthoni wifit

Már kezdesz megőrülni, mert annyira belassult? Ne parázz, segítünk! Csekkold le ezeket a szuper tippeket!

10 megdöbbentő dolog, amit a randiappok alkalmazottjai árultak el

A Reddit névtelen vallomásai után kétszer meggondolod, letöltsd-e ezredjére is a Tindert.

4 egyértelmű jel, hogy csak a tartalék választása vagy a pasinak

Szedd össze minden erőd, és inkább lépj tovább!

Ez a TikToker nagyon kreatív módon jött rá, hogy a pasija megcsalja

Reméljük, nem kell alkalmaznod a trükköt, de azért tedd el a „jó tudni”– kategóriába!

Tom Holland és Timothée Chalamet ugyanazért a filmszerepért harcolnak

Korábban Johnny Depp is megformálta már ezt a karaktert...

Gwyneth Paltrow vagina gyertyája felrobbant egy nőnél

Össze vagy zavarodva? Teljesen megértjük!

Meghan bírósághoz fordult

Szeretné minél előbb lezárni az ügyet.