2020.03.24.@ 15.03

Eddig rosszul erősítetted az immunrendszered!

Nem a vitamintablettákban rejlik a megoldás.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Eddig rosszul erősítetted az immunrendszered!

Aludj eleget és jól

Sajnos az a helyzet, hogy egyetlen rossz éjszaka képes 70 százalékkal csökkenteni azoknak a sejteknek a számát az emberi szervezetben, amelyek a legerősebb védelmet nyújtják a fertőzések ellen. Szóval most nagyon figyelj oda a minőségi, jó alvásra!

A bélrendszer külön odafigyelést igényel

Immunrendszerünk körülbelül 70 százaléka a belekben található, ezért járvány idején nagyon fontos, hogy megfelelő módon táplálkozz. Figyelj oda a fehérje-zsír-szénhidrát-rost arányaira, mindenből vigyél be elegendőt, de ne többet.

Táplálkozz az évszaknak megfelelően

Mindegy, milyen évszak van, igyekezz mindig olyan ételeket választani, amiknek éppen szezonjuk van. Ennél jobban ugyanis nem biztosíthatod a szervezeted számára, hogy a lehető legfrissebb tápanyagokhoz juthasson hozzá.

Ne hagyd, hogy úrrá legyen rajtad a stressz

Egy ideje már tudjuk, hogy a nagyfokú stressznél szinte semmi nem rombolja jobban természetes ellenálló képességünket. A stressz hormon, vagyis a kortizol gyengíti az immunrendszert, ezért extra fontos, hogy szorongás esetén megtaláld a módját önmagad megnyugtatásának. Jógázz, meditálj, sétálj kicsit a levegőn!

Maradj mozgásban

A házi karanténnak köszönhetően most nagyon sokan kénytelenek kihagyni a megszokott edzéseiket, de a testmozgásról jelen körülmények között sem szabad lemondani. A sport ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy az immunrendszer egyenletesen és erősen működjön. Ha más opció nincs, nyomj néhány felülést vagy kitörést Netflixezés közben.

Pótold a vitaminokat természetes forrásból

Az orvosok egyetértenek abban, hogy a két legfontosabb vitamin az immunrendszer számára a C és a D, de a szervezetednek elegendő cinkre is szüksége van a hatékony működéshez. Ezeket a szükségleteket érdemes a lehető legtermészetesebb forrásból pótolni, C-vitamin például a citrusfélékben van sok, D-vitamin pedig a halételekben, tejben és tojásban. Cinket a tenger gyümölcseiben és a hüvelyesekben találsz.

Címkék: alvás cink erősítés immunrendszer járvány koronavírus pandémia stressz táplálkozás tippek vitaminok

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

„A terhességem korai bejelentése így segített feldolgozni a vetélésemet”

„A terhességem korai bejelentése így segített feldolgozni a vetélésemet”

A titkolózás fárasztó lehet, és talán még jobban megnehezíti az átélt veszteséget...

5 ok, amiért álmodban rendszeresen összejössz az exeddel

Gyakran álmodsz ilyesmit az utóbbi időben? Akkor ezt mindenképpen olvasd el!

Ez a világ legegyszerűbb almáspitéje

Mutatjuk az új kedvenc receptedet! Van rá 3 perced?

Szakértő szerint így lehetsz még jobb társa a szerelmednek

Ezt egészen egyszerűen mindenkinek el kéne olvasnia, de tényleg!

Új emojik érkeztek, és te észre sem vetted!

Csekkold le, mik közül lehet válogatni ezentúl!

7 tökéletes ajándékötlet a legstílusosabb barátnődnek

A karácsony hamarabb itt van, mint hinnéd!

Ezért ne köszöntsd fel az exed a szülinapján

Olyan ártatlan dolognak tűnik, pedig egyáltalán nem az!

6 intő jel, hogy egy mérgező kapcsolatban élsz

Ha a felsorolt dolgok közül több is ismerős lesz neked, akkor érdemes erősen elgondolkoznod a szakításon...

8 lakber cucc, ha kimaxolnád a kuckózást

Van néhány ötletünk, amitől azonnal hangulatba kerülsz majd!

Mit árul el a személyiségedről a kedvenc Riverdale karaktered?

Alig várod imádott sorozatod következő évadát? Hidd el, mi is. Addig viszont ideje, hogy lecsekkold, mit súg meg a személyiségedről az a szereplő, akit a kezdetektől bírsz!