2020.03.24.@ 15.03

Eddig rosszul erősítetted az immunrendszered!

Nem a vitamintablettákban rejlik a megoldás.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Eddig rosszul erősítetted az immunrendszered!

Aludj eleget és jól

Sajnos az a helyzet, hogy egyetlen rossz éjszaka képes 70 százalékkal csökkenteni azoknak a sejteknek a számát az emberi szervezetben, amelyek a legerősebb védelmet nyújtják a fertőzések ellen. Szóval most nagyon figyelj oda a minőségi, jó alvásra!

A bélrendszer külön odafigyelést igényel

Immunrendszerünk körülbelül 70 százaléka a belekben található, ezért járvány idején nagyon fontos, hogy megfelelő módon táplálkozz. Figyelj oda a fehérje-zsír-szénhidrát-rost arányaira, mindenből vigyél be elegendőt, de ne többet.

Táplálkozz az évszaknak megfelelően

Mindegy, milyen évszak van, igyekezz mindig olyan ételeket választani, amiknek éppen szezonjuk van. Ennél jobban ugyanis nem biztosíthatod a szervezeted számára, hogy a lehető legfrissebb tápanyagokhoz juthasson hozzá.

Ne hagyd, hogy úrrá legyen rajtad a stressz

Egy ideje már tudjuk, hogy a nagyfokú stressznél szinte semmi nem rombolja jobban természetes ellenálló képességünket. A stressz hormon, vagyis a kortizol gyengíti az immunrendszert, ezért extra fontos, hogy szorongás esetén megtaláld a módját önmagad megnyugtatásának. Jógázz, meditálj, sétálj kicsit a levegőn!

Maradj mozgásban

A házi karanténnak köszönhetően most nagyon sokan kénytelenek kihagyni a megszokott edzéseiket, de a testmozgásról jelen körülmények között sem szabad lemondani. A sport ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy az immunrendszer egyenletesen és erősen működjön. Ha más opció nincs, nyomj néhány felülést vagy kitörést Netflixezés közben.

Pótold a vitaminokat természetes forrásból

Az orvosok egyetértenek abban, hogy a két legfontosabb vitamin az immunrendszer számára a C és a D, de a szervezetednek elegendő cinkre is szüksége van a hatékony működéshez. Ezeket a szükségleteket érdemes a lehető legtermészetesebb forrásból pótolni, C-vitamin például a citrusfélékben van sok, D-vitamin pedig a halételekben, tejben és tojásban. Cinket a tenger gyümölcseiben és a hüvelyesekben találsz.

Címkék: alvás cink erősítés immunrendszer járvány koronavírus pandémia stressz táplálkozás tippek vitaminok

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 pasitípus, akivel jobb, ha vigyázol

Te melyikbe futottál már bele a karantén alatt?

7 lány mesélt élete legvadabb online randijáról

Nem semmi sztorik arról, milyen a randizás karantén alatt női szemmel!

Nézd meg a karantén legviccesebb szépségbaleseteit!

Néha fájdalmas eredménye tud lenni az otthoni DIY beauty manővereknek.

Megtaláltuk a világ legrondább menyasszonyi ruháját!

Ilyet még egészen biztosan nem láttál!

Ilyen hatással van a koronavírus a terhességre

Ha most várod a kisbabád, ezt mindenképpen olvasd el!

Meddig viselheted a melegítőnadrágot mosás nélkül a karanténban?

Fogadjunk, hogy napok óta más sem volt rajtad…

5 isteni bögrés desszert, ha nincs időd sütni

Kisebb gondod is nagyobb annál, hogy órákat robotolj a konyhában, de mégis ennél valami finom édességet? Itt a megoldás!

Évek óta nem borotválkozott a 19 éves lány, kiakadt a net

Sokan nem értik Macey döntését, ő viszont nagyon jól tudja, hogy mit csinál.

Minden idők legízléstelenebb áprilisi tréfája

Így kell bukni több ezer rajongót!

Ez az eddigi legviccesebb home office baki

Nem fogod kibírni nevetés nélkül!

„Félek, hogy ebben a helyzetben egyedül kell szülnöm”

Három nő elmeséli a legnagyobb félelmét.