2020.03.24.@ 15.03

Eddig rosszul erősítetted az immunrendszered!

Nem a vitamintablettákban rejlik a megoldás.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Eddig rosszul erősítetted az immunrendszered!

Aludj eleget és jól

Sajnos az a helyzet, hogy egyetlen rossz éjszaka képes 70 százalékkal csökkenteni azoknak a sejteknek a számát az emberi szervezetben, amelyek a legerősebb védelmet nyújtják a fertőzések ellen. Szóval most nagyon figyelj oda a minőségi, jó alvásra!

A bélrendszer külön odafigyelést igényel

Immunrendszerünk körülbelül 70 százaléka a belekben található, ezért járvány idején nagyon fontos, hogy megfelelő módon táplálkozz. Figyelj oda a fehérje-zsír-szénhidrát-rost arányaira, mindenből vigyél be elegendőt, de ne többet.

Táplálkozz az évszaknak megfelelően

Mindegy, milyen évszak van, igyekezz mindig olyan ételeket választani, amiknek éppen szezonjuk van. Ennél jobban ugyanis nem biztosíthatod a szervezeted számára, hogy a lehető legfrissebb tápanyagokhoz juthasson hozzá.

Ne hagyd, hogy úrrá legyen rajtad a stressz

Egy ideje már tudjuk, hogy a nagyfokú stressznél szinte semmi nem rombolja jobban természetes ellenálló képességünket. A stressz hormon, vagyis a kortizol gyengíti az immunrendszert, ezért extra fontos, hogy szorongás esetén megtaláld a módját önmagad megnyugtatásának. Jógázz, meditálj, sétálj kicsit a levegőn!

Maradj mozgásban

A házi karanténnak köszönhetően most nagyon sokan kénytelenek kihagyni a megszokott edzéseiket, de a testmozgásról jelen körülmények között sem szabad lemondani. A sport ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy az immunrendszer egyenletesen és erősen működjön. Ha más opció nincs, nyomj néhány felülést vagy kitörést Netflixezés közben.

Pótold a vitaminokat természetes forrásból

Az orvosok egyetértenek abban, hogy a két legfontosabb vitamin az immunrendszer számára a C és a D, de a szervezetednek elegendő cinkre is szüksége van a hatékony működéshez. Ezeket a szükségleteket érdemes a lehető legtermészetesebb forrásból pótolni, C-vitamin például a citrusfélékben van sok, D-vitamin pedig a halételekben, tejben és tojásban. Cinket a tenger gyümölcseiben és a hüvelyesekben találsz.

Címkék: alvás cink erősítés immunrendszer járvány koronavírus pandémia stressz táplálkozás tippek vitaminok

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 film, amiért érdemes a tévé elé kuckózni ma este

Elfáradtál ezen a héten? Akkor csüccs le a tévé elé, és nézz meg egy szuper filmet a takaró alól!

Ezek lesznek szombat este a legjobb filmek a tévében

Csekkold le, miért érdemes bekuckózni a kanapéra!

Készíts tökéletes brownie-t 2 perc alatt!

Friss, puha, extra csokis, vagyis brutálisan finom, ráadásul pár perc alatt kész. Kell ennél több egy fárasztó hét után?

5 ok, amiért a pasi már az első randi előtt felszívódik

Most lerántjuk a leplet a ghostingolásról!

Így beszélj a főnököddel, ha rugalmasabb munkaidőt szeretnél a járvány után

Te sem szeretnél lemondani a home office kényelméről?

Itt az újabb desszert, amiért megőrül a net

Megérkezett a palacsintapelyhek újabb változata!

Így lehet avatarod a Facebookon, ha eddig még nem volt

Imádod vagy utálod az új funkciót?

Tényleg ez a szín most a legmenőbb a lakberendezésben?

Ha épp festésen töröd a fejed, csekkold, melyik árnyalatot válaszd a trend-faktorért!

Megtalálod mind a 18 márkát a képen?

Újabb trükkös játékra hívunk!