2020.06.19.@ 10.06

Így teheted feszessé az intim izmaidat

Mindent megteszel a feszes testért: keményen tolod a cross fittet, plankelve kockásítod a hasad és gyúrsz a kerek popsira. Akkor mégis mi az, amit nem edzel eléggé? Hát, az intim izmaidat!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Így teheted feszessé az intim izmaidat

Attól még, hogy nem veszel róla tudomást, ugyanúgy ott van (ahogy az elfeledett múmiává aszalódott paprika is a hűtőd aljában)! És ezt is edzésben kell tartanod, mert ha elhanyagolod, az megbosszulja magát…

Tulajdonképpen napi szinten kellene átmozgatnod azokat a pici izmokat, amik a medencefenéken helyezkednek el, és védik a kismedencei szerveidet, vagyis a húgyhólyagot, a méhet és a végbelet. Nagyon igazságtalan dolog, de az izomzatod itt sem marad örökké olyan, mint 18 éves korodban volt! Fokozatosan megereszkedik, a gátizmok is gyengülni kezdenek, a hüvely fala is lazul, legfőképp a hormonális változások hatására. (Öröklött hajlamnál akár már a húszas-harmincas éveidben.) Ilyenkor vizeletszivárgásos, méh- vagy hüvelysüllyedéses panaszokkal köthetsz ki a dokinál. Reméljük, ezek a problémák még a radaron kívül esnek nálad, de intimtornával tovább ott is tarthatod őket! Meg aztán a női izmok edzése az ágyban is jól jön! Intenzívebbnek érzed tőle az együttléteket, és a pasid is feszesebbnek, szűkebbnek talál majd odabenn.

Túl „intim” a téma?

Bármennyire komoly dologról van szó, és rengetegen szenvednek tőle, többnyire szégyellik a problémájukat, ezért az inkontinenciával szembesülő nők 30%-a depresszióval is küzd – állapította meg a Bécsi Orvostudományi Egyetem felmérése. Pontosan ezeket a lelki gátakat akarja ledönteni például a #pelvicroar kampány is az Instán vagy az Inkontinencia Világhét június utolsó hetében.

Mikortól érdemes rákattannod a medencetájéki izmok tornáztatására? Már ma! A húszas éveidben a legkönnyebb a megelőzést elkezdeni. Főleg, ha alapból is lazák a kötőszöveteid, vagy sok ülőmunkát végzel, ami nagy terhelést jelent az érintett izmoknak. Ha megtanulod a helyes tornagyakorlatokat, napi szinten tudsz tenni a megelőzésért és a gyógyulásért.

Mikor villog a vészjelző?

Csekkold le, hogy mik viselik meg extrán az intimizmokat, és csökkentsd a kockázatot!

Intenzív futás: Bizony, hiába pörög a pulzusod, ég a kalória, a gátizmaid nehezen bírják a terhelést! Az amerikai Loyola Egyetem Orvosi Központ női triatlonistákkal készített tanulmányt, és kiderült, hogy a 37,4%-uk szenved a stresszinkontinencia tüneteitől. Sőt a panaszokat a versenyszerűen futó nők is ugyanúgy tapasztalják. Futás közben ugyanis a medencéd folyamatosan rázkódik, a pattogó mozdulatokra a méhtartó szalagok meglazulhatnak, a megsüllyedt méh nyomhatja a hólyagot és a végbelet, a záróizmok rugalmassága csökkenhet. Ez persze nem azt jelenti, hogy dobd félre a futócipődet, csak azt, hogy neked pláne nem szabad hanyagolnod az intimtornát!

Súlyzós edzések: Kérd ki egy személyi edző tanácsát, hogyan kímélhetnéd a medencefenék izomzatát a konditeremben is. Az aranyszabály? Ne tartsd vissza a levegőt a súly emelésekor, hogy elkerüld az extra nyomást!

Elhúzódó köhögés, tüsszögés: Micsoda, a gyakori tüsszentés és a köhögés is előidézhet inkontinenciát? Igen. Ilyenkor a bordák közötti izmok, illetve a rekeszizom összehúzódásai felturbózzák a nyomást a mellkasodban, ami továbbsuhan egészen a medencefenékig. Ezt hasűri nyomásfokozódásnak nevezik, és ha az izmok nem elég erősek odalent, vizeletcseppek csöppenhetnek ki a hólyagodból. A kínos balesetek elkerülhetőek…, ugye tudod már, hogy mivel?

Terhesség és szülés: Amikor kisbabát vársz, a fejlődő magzat lényegében rácsücsül a medencefenekedre. Képzeld el, mekkora nyomást jelent ez a testednek, főleg ha hozzáveszed a magzatburok és a magzatvíz súlyát is. Fontos, hogy 20-32 hetesen minden kismama figyeljen a gátizmok erősítésére. Így a szülés alatt és utána is kisebb eséllyel bukkannak fel problémák. Az intimtorna mellett azzal is sokat segítesz, ha kismamajóga/pilates órákra jársz.

Székrekedés: Ne ücsörögj sokat eredménytelenül a WC-n, mert az erőlködéstől tovább gyengülnek a gátizmok. Egyél inkább sok rostos ételt, zöldséget, gyümölcsöt!

Testsúly problémák: A pluszsúly cipelése a medencédet is extrán megterheli! A fogyás még olyan esetekben is javulást hoz, amikor már meglazultak a gátizmok, és enyhén jelentkeznek a gondok.

Mit? Hol? Miért?

A medencefenekedet úgy kell elképzelned, mint egy izmokból és kötőszövetekből álló függőágyat. A szeméremcsont, a keresztcsont és a farokcsont között feszül ki és kétoldalt a medencecsonton rögzül. Ezeknek az izmoknak 3 fontos szerepet kell betölteniük. 1.: megfelelően alátámasszák a kismedencei szerveidet. 2: segítik a húgycső és a végbél záró izomzatát zárni. 3: ha túlságosan gyengék, és megereszkedettek, érzéketlenebbé válnak és gyengébben reagálnak az orgazmusnál.

6 lépés a feszes kagylódért!

1. Csinálj úgy, mintha vissza akarnád tartani a szellentést és közben húzd össze az izomzat felső részét, mintha már nagyon kellene pisilned.

2. A popsid izmainak összehúzása helyett (ez gyakori hiba!), a végbél és a hüvely körül levő izmokat mozgasd át.

3. Lélegezz lazán és véletlen se szorítsd össze a combjaidat. Lazítsd el a lábadat, csak a belső folyamatokra fókuszálj.

4. Képzeld azt, mintha a hüvelyed egy liftakna lenne (a hüvelynyílásod a földszint, a köldököd pedig az emelet) és lentről felfelé emeld meg a medencefenék izmokat. Nem baj, ha a hasad alja is összehúzódik, ez csak rásegít a mozdulatra.

5. Gyakorolj naponta háromszor! Végezz tízszer 10 mp-es, hosszú összeszorítást, majd váltsd fel 10 rövidebb szorítással. Minden összehúzás után lazítsd el az izmaidat.

6. Próbáld beilleszteni a napi rutinodba, akár a buszon ülve, akár az irodában is diszkréten elvégezheted. Készíts emlékeztetőt a telódra, hogy tuti ne felejtsd el!

Egy cseppnyi pánik

Akkor se ess kétségbe, ha már nem a megelőzés a cél, hanem konkrét panaszokkal küzdesz! „Fitneszórán voltam, épp kitöréses edzésen. Éreztem, hogy picit szivárog odalent. Folytattam a gyakorlatokat, de azóta állandóan parázom, mikor ismétlődik meg” – meséli a 34 éves Bea.

A statisztikák szerint, a 18 és 40 év közötti korosztályban minden ötödik nő többször is átesik ezen. Bár ezek a tünetek elég ijesztően hangzanak és váratlanul érnek, egy szakképzett intimtornával foglalkozó gyógytornász könnyen meg tudja találni a hatékony, személyreszabott kezelési módszert.

Címkék: edzés erősítés intim izom megelőzés szerelem szex

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

3 isteni jégkrém, amit otthon is elkészíthetsz

Azonnal ki akarod próbálni ezeket a recepteket!

Ennél szexibb tetkótrend nem lesz idén

Még pont időben jött a nyári szexizéshez.

Gwyneth Paltrow tészta receptjénél nem készíthetsz ma finomabbat

Mit szólsz egy gyors, könnyű és fincsi vacsorához?

5 elképesztő tény a Disney hercegnőkről, amitől eldobod az agyad

Készülj, mert itt semmi nem az, aminek látszik!

Szakítással álmodsz? Ezt jelenti a szakértők szerint

Álmodtad már valaha, hogy szakítottatok a barátoddal? Ha igen, de nem tudtad mire vélni a dolgot, segítünk megérteni, mit üzent a tudatos énednek a tudattalanod.

Ezt árulja el rólad, hogy jó vagy rossz karakterekre buksz egy filmben

Forog a gyomrod Havas Jontól és az elveitől? Vagy pont fordítva: egy egész életet le tudnál élni egy ennyire becsületes sráccal? Dekódoltuk, mit jelent, ha jó, és mit, ha inkább a negatív karakterekhez vonzódsz.

Ez most a legmenőbb póz az Instán

Csekkold le, melyik beállásért van most mindenki odáig!