Így teheted feszessé az intim izmaidat

Mindent megteszel a feszes testért: keményen tolod a cross fittet, plankelve kockásítod a hasad és gyúrsz a kerek popsira. Akkor mégis mi az, amit nem edzel eléggé? Hát, az intim izmaidat!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Így teheted feszessé az intim izmaidat

Attól még, hogy nem veszel róla tudomást, ugyanúgy ott van (ahogy az elfeledett múmiává aszalódott paprika is a hűtőd aljában)! És ezt is edzésben kell tartanod, mert ha elhanyagolod, az megbosszulja magát…

Tulajdonképpen napi szinten kellene átmozgatnod azokat a pici izmokat, amik a medencefenéken helyezkednek el, és védik a kismedencei szerveidet, vagyis a húgyhólyagot, a méhet és a végbelet. Nagyon igazságtalan dolog, de az izomzatod itt sem marad örökké olyan, mint 18 éves korodban volt! Fokozatosan megereszkedik, a gátizmok is gyengülni kezdenek, a hüvely fala is lazul, legfőképp a hormonális változások hatására. (Öröklött hajlamnál akár már a húszas-harmincas éveidben.) Ilyenkor vizeletszivárgásos, méh- vagy hüvelysüllyedéses panaszokkal köthetsz ki a dokinál. Reméljük, ezek a problémák még a radaron kívül esnek nálad, de intimtornával tovább ott is tarthatod őket! Meg aztán a női izmok edzése az ágyban is jól jön! Intenzívebbnek érzed tőle az együttléteket, és a pasid is feszesebbnek, szűkebbnek talál majd odabenn.

Túl „intim” a téma?

Bármennyire komoly dologról van szó, és rengetegen szenvednek tőle, többnyire szégyellik a problémájukat, ezért az inkontinenciával szembesülő nők 30%-a depresszióval is küzd – állapította meg a Bécsi Orvostudományi Egyetem felmérése. Pontosan ezeket a lelki gátakat akarja ledönteni például a #pelvicroar kampány is az Instán vagy az Inkontinencia Világhét június utolsó hetében.

Mikortól érdemes rákattannod a medencetájéki izmok tornáztatására? Már ma! A húszas éveidben a legkönnyebb a megelőzést elkezdeni. Főleg, ha alapból is lazák a kötőszöveteid, vagy sok ülőmunkát végzel, ami nagy terhelést jelent az érintett izmoknak. Ha megtanulod a helyes tornagyakorlatokat, napi szinten tudsz tenni a megelőzésért és a gyógyulásért.

Mikor villog a vészjelző?

Csekkold le, hogy mik viselik meg extrán az intimizmokat, és csökkentsd a kockázatot!

Intenzív futás: Bizony, hiába pörög a pulzusod, ég a kalória, a gátizmaid nehezen bírják a terhelést! Az amerikai Loyola Egyetem Orvosi Központ női triatlonistákkal készített tanulmányt, és kiderült, hogy a 37,4%-uk szenved a stresszinkontinencia tüneteitől. Sőt a panaszokat a versenyszerűen futó nők is ugyanúgy tapasztalják. Futás közben ugyanis a medencéd folyamatosan rázkódik, a pattogó mozdulatokra a méhtartó szalagok meglazulhatnak, a megsüllyedt méh nyomhatja a hólyagot és a végbelet, a záróizmok rugalmassága csökkenhet. Ez persze nem azt jelenti, hogy dobd félre a futócipődet, csak azt, hogy neked pláne nem szabad hanyagolnod az intimtornát!

Súlyzós edzések: Kérd ki egy személyi edző tanácsát, hogyan kímélhetnéd a medencefenék izomzatát a konditeremben is. Az aranyszabály? Ne tartsd vissza a levegőt a súly emelésekor, hogy elkerüld az extra nyomást!

Elhúzódó köhögés, tüsszögés: Micsoda, a gyakori tüsszentés és a köhögés is előidézhet inkontinenciát? Igen. Ilyenkor a bordák közötti izmok, illetve a rekeszizom összehúzódásai felturbózzák a nyomást a mellkasodban, ami továbbsuhan egészen a medencefenékig. Ezt hasűri nyomásfokozódásnak nevezik, és ha az izmok nem elég erősek odalent, vizeletcseppek csöppenhetnek ki a hólyagodból. A kínos balesetek elkerülhetőek…, ugye tudod már, hogy mivel?

Terhesség és szülés: Amikor kisbabát vársz, a fejlődő magzat lényegében rácsücsül a medencefenekedre. Képzeld el, mekkora nyomást jelent ez a testednek, főleg ha hozzáveszed a magzatburok és a magzatvíz súlyát is. Fontos, hogy 20-32 hetesen minden kismama figyeljen a gátizmok erősítésére. Így a szülés alatt és utána is kisebb eséllyel bukkannak fel problémák. Az intimtorna mellett azzal is sokat segítesz, ha kismamajóga/pilates órákra jársz.

Székrekedés: Ne ücsörögj sokat eredménytelenül a WC-n, mert az erőlködéstől tovább gyengülnek a gátizmok. Egyél inkább sok rostos ételt, zöldséget, gyümölcsöt!

Testsúly problémák: A pluszsúly cipelése a medencédet is extrán megterheli! A fogyás még olyan esetekben is javulást hoz, amikor már meglazultak a gátizmok, és enyhén jelentkeznek a gondok.

Mit? Hol? Miért?

A medencefenekedet úgy kell elképzelned, mint egy izmokból és kötőszövetekből álló függőágyat. A szeméremcsont, a keresztcsont és a farokcsont között feszül ki és kétoldalt a medencecsonton rögzül. Ezeknek az izmoknak 3 fontos szerepet kell betölteniük. 1.: megfelelően alátámasszák a kismedencei szerveidet. 2: segítik a húgycső és a végbél záró izomzatát zárni. 3: ha túlságosan gyengék, és megereszkedettek, érzéketlenebbé válnak és gyengébben reagálnak az orgazmusnál.

6 lépés a feszes kagylódért!

1. Csinálj úgy, mintha vissza akarnád tartani a szellentést és közben húzd össze az izomzat felső részét, mintha már nagyon kellene pisilned.

2. A popsid izmainak összehúzása helyett (ez gyakori hiba!), a végbél és a hüvely körül levő izmokat mozgasd át.

3. Lélegezz lazán és véletlen se szorítsd össze a combjaidat. Lazítsd el a lábadat, csak a belső folyamatokra fókuszálj.

4. Képzeld azt, mintha a hüvelyed egy liftakna lenne (a hüvelynyílásod a földszint, a köldököd pedig az emelet) és lentről felfelé emeld meg a medencefenék izmokat. Nem baj, ha a hasad alja is összehúzódik, ez csak rásegít a mozdulatra.

5. Gyakorolj naponta háromszor! Végezz tízszer 10 mp-es, hosszú összeszorítást, majd váltsd fel 10 rövidebb szorítással. Minden összehúzás után lazítsd el az izmaidat.

6. Próbáld beilleszteni a napi rutinodba, akár a buszon ülve, akár az irodában is diszkréten elvégezheted. Készíts emlékeztetőt a telódra, hogy tuti ne felejtsd el!

Egy cseppnyi pánik

Akkor se ess kétségbe, ha már nem a megelőzés a cél, hanem konkrét panaszokkal küzdesz! „Fitneszórán voltam, épp kitöréses edzésen. Éreztem, hogy picit szivárog odalent. Folytattam a gyakorlatokat, de azóta állandóan parázom, mikor ismétlődik meg” – meséli a 34 éves Bea.

A statisztikák szerint, a 18 és 40 év közötti korosztályban minden ötödik nő többször is átesik ezen. Bár ezek a tünetek elég ijesztően hangzanak és váratlanul érnek, egy szakképzett intimtornával foglalkozó gyógytornász könnyen meg tudja találni a hatékony, személyreszabott kezelési módszert.

Címkék: edzés erősítés intim izom megelőzés szerelem szex

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több Te Te Te

5 szempont, amit mindenképpen vegyél figyelembe, amikor felújítod az otthonod

5 szempont, amit mindenképpen vegyél figyelembe, amikor felújítod az otthonod

Szeretnéd otthonod környezettudatossá varázsolni úgy, hogy lehetőleg nem kell hozzá bankot robbantanod? Ha fogalmad sincs, hogyan is fogj hozzá, van néhány tippünk!

5 kihagyhatatlan film vasárnap estére

Sajnos már nincs sok ebből a hétvégéből, ezért azt ajánljuk használd ki, pihenj rá a hétfőre egy szuper filmmel!

Te melyik személyiségtípusba tartozol, ha konfrontációról van szó? Most végre kiderül!

A ritka kivételeket leszámítva a legtöbben nem szeretnek olyan helyzetbe kerülni, ahol a konfrontáció bármilyen formája is felmerül. Pedig sokat tanulhatsz belőle, sőt, ez a skill tökéletesen fejleszthető, szóval ne parázz tőle.

Attól, hogy nincs kedved semmihez, még nem biztos, hogy kiégtél – Így szerezd vissza az elvesztett motivációdat

Nyugi, mindenkivel megesik, hogy kicsit kicsúszik a lába alól a talaj, és nem tudja, mihez kezdjen az életével, de az a szuper hírünk van, hogy ez nem végleges állapot, csak meg kell találni azt a bizonyos hajtóerőt.

Ők voltak a TikTok és az Insta legnagyobb reménységei, mégis tragédiával végződött a sztorijuk

Közülük kerülhetett volna ki a következő Charli D'Amelio, akit több száz millióan követnek a TikTokon, ám a történetük tragikusan korán véget ért.

Filmek, amik tökéletes lezárásai lesznek a hétnek

Húzós a szeptember és szeretnél egy kicsit megpihenni? Akkor kuckózz be a kanapéra és válassz egy jó filmet estére!

Ezekről a dalokról azt gondoltad, hogy eredetiek, pedig nagyon nem

Megállás nélkül hallgattad őket, kívülről tudod a dallamukat és a szövegüket, amik sajnos nem is a szám előadójának fejéből pattant ki eredetileg.

22 trükk, hogy lecsökkentsd az ökológiai lábnyomodat

Ideje szembenézni a ténnyel, hogy a Földnek szüksége van minden segítségre ahhoz, hogy ismét régi fényében ragyogjon. A jó hír, hogy te is tehetsz érte, és még csak különösebben meg sem kell erőltetned magad hozzá.

A siker titka tényleg a korán kelésben rejlik?

Biztosan te is hallottad már, hogy a sikeres emberek korán kelnek. Kíváncsiak voltunk, hogy ez a két dolog tényleg összefügg-e, ezért egy picit utána jártunk az urban legendnek.

Újra esélyt kapsz, hogy megnyerd A nagy pénzrablás rajongói ajándékcsomagot!

Money Heist-rajongók, figyelem! Felrázzuk a hétfőt egy szuper, 24 órás nyereményjátékkal, és egy menő rajongói ajándékcsomaggal.

12 mesés ajtódísz, ha máris őszi hangulatot varázsolnál otthon

Ha téged már magával ragadott az őszi feeling, akkor ideje, hogy a kecódat is az évszaknak megfelelően öltöztesd fel!

10 fontos lecke az életről Karl Lagerfeldtől, amit utólag is köszönünk

Ma lenne 88 éves Karl Lagerfeld, akinek határozott, és gyakran nem túl szimpatikus véleménye volt a világról, divatról és a menőségről. Van viszont néhány dolog, amit zseniálisan látott – na ezeket éri meg eltanulnod tőle.

Ezt jelentik a leggyakoribb szexuális álmok

Hónapok óta eszedbe sem jutott az exed, most mégis vele szeretkeztél álmodban? Esetleg arra riadtál reggel, hogy éjszaka gondolatban megcsaltad a pasid? Az agyad ilyenkor bizony üzenni szeretne neked!