3 egyszerű szokás, amivel erősíted az immunrendszered

Ha ezeket a tippeket megfogadod, az őszt is könnyebben átvészelheted!

3 egyszerű szokás, amivel erősíted az immunrendszered

Alvás kimaxolva

Azzal nyilván nem mondunk újat, hogy az elég és minőségi alvás az egyik kulcsa az egészségnek. De ehhez rendezett alvási szokások kellenek: ahhoz, hogy ezt be tudd tartani, és valóban álomba is merülj, ne csak forgolódj órákig, íme néhány tipp:

  • legyen kb. 18 °C a szobádban, ez ugyanis az ideális alvási hőmérséklet.
  • ha nagyon hektikussá válik az alvásrended, ragaszkodj egy konkrét időponthoz reggel és este, amikor lefekszel és felkelsz. Igen, még hétvégén is!
  • vacsoránál fogyassz magas magnéziumtartalmú ételeket (pl.: spenót, bab, magvak), mivel ez segít a testnek és az agynak a relaxálásban, így reggel is kipihentebben tudsz felébredni.

No stressz

„Ne stresszelj!”– könnyű azt mondani…Viszont tudtad, hogy amikor idegeskedsz, a tested kortizolt termel, ami megakadályozza az immunrendszer rendes működését? Így érdemes aktívan arra koncentrálni, hogy nyugodt maradj, ezt pedig csak úgy tudod elérni, ha kiűzöd a negativitást az életedből és változtatsz azon, ahogy a stresszre reagálsz:

  • minden nap írd le, miért vagy hálás – eképpen idegeskedés helyett pozitív gondolatokkal zárod a napot.
  • ha nagyon bestresszeltél, fókuszálj arra, hogy túljuss az adott napon: gyűjtsd össze, mit kell megtenned, mit szeretnél csinálni, és nyerd meg a napot!
  • nagyon aggódsz a jövőt illetően, például félted a szeretteid egészségét? Koncentrálj a jelenre, amikor nincs semmi baj, hangsúlyozd magadnak, hogy mindenki egészséges, így meg tudod nyugtatni magad.

Edzés okosabban!

A testmozgás egyértelműen szuperfontos az erős immunrendszerhez, de nem mindegy, hogyan teszed! Egyrészt fontos, hogy ne unj bele az adott edzésformába és motivált maradj. Másrészt figyelj oda, hogy ne told túl sem a tréninget, mivel azzal épp a célod ellenkezőjét éred el: rontasz az immunrendszereden. Próbáld ki ezeket:

  • már az is elég, ha napi 20-30 perc mozgást iktatsz be, így akkor sem robbansz le az elsők között, ha nem vagy az a kifejezett sportember.
  • ülőmunkát végzel? Óránként szóljon rád a telefonod ébresztője, hogy ideje egy picit felállnod és megmozgatnod a tested: némi jóga, kis nyújtás vagy akár egy laza, 15 perces futás is belefér.
  • ha imádsz futni, de félsz, hogy belefásulsz, próbáld ki ezt: amint egy picit is elveszted a motivációd, tűzz ki magad elé egy új célt és jelentkezz egy futóversenyre.

Még több

Te Te Te