Híres ruhák a vörös szőnyegről, melyeknek nem is sejted a valódi történetét

Túl egyszerű, túl meztelen, túl nyers – Diana hercegnő, Lil’ Kim vagy Lady Gaga pontosan tudta, milyen ruha kell ahhoz, hogy középpontba kerüljön a történetük.

Híres ruhák a vörös szőnyegről, melyeknek nem is sejted a valódi történetét

Nem feltétlenül a legszebb vörös szőnyeges ruhák égnek egy életre a retinába, viszont bizonyos hírességek vagy a mögöttük álló szakemberek pontosan tudják, mi kell ahhoz, hogy másnap mindenki róluk beszéljen. Marilyn Monroe például tényleg nem vett bugyit és melltartót a 2500 strasszkővel díszített ruhája alá, amiben dalban köszöntötte fel John F. Kennedyt az elnök 45. születésnapján. Diana hercegnő pedig eredetileg egy elegáns Velentinóban indult volna el a Vanity Fair partijába, amikor hirtelen meggondolta magát, és inkább bosszúruhát húzott. Elhoztuk a legnagyobb kérdőjelek mögött álló sztorikat, hogy soha többé ne forgolódj álmatlanul a miértek miatt.

A ruha fegyver, használd okosan

Nehéz elhinni, de 1994-ben még senki sem tudta, ki az az Elizabeth Hurley. Hugh Grantet kivéve persze, aki feltörekvő csillagként a színésznőt kérte fel, hogy kísérje el a Négy esküvő és egy temetés premierjére. Csakhogy Liznek fogalma sem volt róla, mit vesz fel, és hogyan talál tervezőt, aki ruhát ad neki az eseményre. Hugh Grant később elárulta, több márkához is bekopogtattak a kéréssel, viszont senki nem törte magát, hogy emlékezetessé tegye egy akkor névtelen nő vörös szőnyeges bevonulását. Kivéve Gianni Versacét, aki a premier előestéjén minden további nélkül elküldött egy fekete textilt, melyet egy tucat aranyszínű biztostű tartott egyben. Az est legmeglepőbb, legnehezebben feldolgozható ruhája volt akkor, és ez bőven elég volt ahhoz, hogy mindenki a színésznőről beszéljen.

Donatella Versace egyébként, Gianni húga és a divatbirodalom örököse többször is nyomatékosította interjúiban, hogy a ruha fegyver egy nő számára, amivel bármilyen helyzetben elérheti a célját, és Liz Hurley pontosan tudta, hogyan kell megszereznie azt a figyelmet, amire mindennél jobban vágyott.

De közel sem a biztostű volt Versace egyetlen váratlan húzása: 1992-es őszi/téli kollekciója, melyet a mai napig csak bondage kollekcióként emlegetnek, szíjakból, övekből, bőrből és szegecsekből állt össze. Tervezője a női szexualitást ünnepelte, a többségnek viszont pont úgy jött le, hogy viselőjüket tárgyiasítja.

Elizabeth Hurley Versace ruhája

Fotó: Getty Images / Gareth Davies

Bosszúból M-es

De egy okosan megválasztott ruha nem csak arra jó, hogy kitűnj a figyeleméhes tömegből – egy tökéletes bosszú kivitelezésére is alkalmas. Diana hercegnő 1994 júniusában viselt fekete Christina Stambolian ruhája minden volt, csak a királyi család protokolljának megfelelő darab nem. Kevesen tudják, de a kihívó ruha 3 évvel a nagy debütálása előtt elkészült kifejezetten a hercegnő részére, Diana viszont évekig tologatta, hogy felvegye, mert akkoriban túl kihívónak érezte – írja a Reader’s Digest.

A Vanity Fair 1994-es pariján viszont az utolsó pillanatban kiütötte elegáns Valentino szettjét, és vált bosszúruhaként igazi legendává a görög tervező falatnyi darabja. Nyilván a bulvár is bőven tett azért, hogy mindenáron jelentést tulajdonítson a ruhának, de tény, hogy tökéletesen belesimul a történetbe, tekintve, hogy Károly herceg gyakorlatilag akkor ismerte el a nemzeti tévében leadott dokumentumfilmben, hogy megcsalta Dianát. A cél persze nem ez volt, hanem hogy kicsit javítsanak a herceg szerethetőségén a britek körében, amiből elég sokat veszített, miután eltávolodtak egymástól Dianával. A riporter egy ponton azonban megkérdezte, hűséges volt-e a hercegnőhöz. Erre Károly igennel felelt, majd hozzátette, amíg nem vált helyrehozhatatlanná ez a kapcsolat, mindketten erre törekedtek.

A hercegnőnek a kínos vallomás után egyetlen egy célja volt: szeretett volna boldognak, magabiztosan és erősnek tűnni, és azt sem bánta, ha a lapok másnap nem a herceggel, hanem az ő ruhájával vannak elfoglalva.

Diana hercegnő bosszúruhája

Fotó: Getty Images / Princess Diana Archive / Stringer

Húsba vágó téma

Lady Gaga 2010-es húsruhája maga volt a nyers rémálom, a félrement statement, a ruha, ami a mai napig újra és újra magyarázatra szorul. Rengeteg állatvédő szervezet, köztük a PETA és a Vegetáriánus Társaság bírálta a gesztust, és adott ki közleményt, miután az énekesnő nyers marhahússal a testén jelent meg a 2010-es MTV Video Music Awardson És bár sokakat háborított fel a furcsa kreáció, egy online szavazás során kiderült, Lady Gaga húsruhája lett 2010 legikonikusabb öltözéke, maga mögé utasítva ezzel Katalin hercegné esküvői ruháját, aki  abban az évben ment férjhez.

És most kapaszkodj meg: az esemény után 6000 dollárt, vagyis majdnem 2 millió forintot fizetett azért egy múzeum, hogy egy állatpreparátor konzerválja az addigra bomlásnak induló húst. Fehérítővel, formaldehiddel és mosószerrel kezelték a nyers kreációt, hogy megszüntessék a szagokat, majd a konzerválás előtt vörösre festették, hogy friss hús benyomását keltse.

De mit akart valójában a költő Gaga? Mint ahogy később nyomatékosan is elmagyarázta, a bizarr megoldással azt szerette volna szimbolizálni, hogy az embereknek küzdeniük kell azért, amiben hisznek. Illetve így tiltakozott a melegeket az USA haderejéből kirekesztő „ne kérdezd, ne mondd” szabály ellen. Bár nyilvánvalóan ez az utolsó dolog, ami bárkinek is eszébe jutott egy hatalmas adag, női testre erősített friss hús láttán.

Lady Gaga húsruhában

Fotó: Getty Images / Kevin Winter / Staff

Másoknak csalódás, valakinek szabadság

Mióta a Meghan Markle-sztori elszabadult, Harry herceg feleségének a kisujját sem kell mozdítania, hogy ellenszenvet váltson ki másokból, a 2018-as esküvő pedig tökéletes alkalom volt, hogy belekössenek a színésznőből lett hercegnő túlságosan egyszerű ruhájába, ami még csak nem is passzolt megfelelően.

Emilia Wickstead dizáner egyenesen lopással vádolta a tervezőt, Clare Waight Kellert, miután véleménye szerint Meghan Markle ruhája egy korábbi kollekciójának gyenge koppintása lett. Belekötött, hogy az nem illeszkedett megfelelően a hercegnő alakjához, pedig egy ennyire egyszerű fazonnak tűpontosan kell követnie a test vonalait, sőt élesen bírálta Meghan haját is, ami szerinte egyáltalán nem ütötte meg egy hercegi esküvő szintjét.

Pedig ha belegondolsz, a csipke, mindenféle díszítés és gyöngy nélküli verzió tökéletesen magában hordozza azt a szabadságvágyat, amit Meghan az első pillanattól kezdve képviselt a királyi családban. Az egyszerű fazon és konzervatív szabás a mellek és az ujjak mentén ugyanis mind azt tették lehetővé, hogy Meghan szabadon mozoghasson, lélegezhessen, vagy ülhessen. Ugyanis egy közvéleményt jobban lenyűgöző, szűkebb darab mindenben akadályozta volna, ami – már bocs – a puszta létezéshez kell. A kevésbé testhezálló megoldás tehát pont a modernséget és a frissességet szolgálta, ami szakítani kíván a csipkébe szorított nővel.

Meghan Markle esküvői ruhája

Fotó: Getty Images / WPA Pool

Őrülten bátor

És akkor jöjjön Lil’ Kim hírhedt féloldalas overálja és lila mellbimbó tapasza, amivel olyan szinten dobta magasra a labdát, hogy Diana Ross szó szerint nem tudott neki ellenállni az 1999-es MTV Music Video Awardson. Nem, ő nem elégedett meg egy szimpla megjegyzéssel vagy poénnal, egészen konkrétan megfogta Kim melleit. Misa Hylton, a sztár stylistja később elárulta, pokolian érezte magát a gesztus miatt, amire sem ő, sem Lil’ Kim nem készült fel. Épp ezért nem is gondolta túl a dolgot, és szempilla ragasztóval erősítette a mellére a színben anyagdarabot.

Mint később, a felfoghatatlan kreációt valójában nem is Kim, hanem Missy Elliott ihlette: „Az egyik hétvégén, amikor együtt lógtunk és szóba jött a divat, egyszer csak ezt mondta: »Tudod mit? Ha Kim lennék, csak azt mondanám, kapjátok be és kitenném az egyik cicimet.« Én meg erre azt válaszoltam, hogy hú, ez nagyon szexi lesz. Elmentettem magamban az ötletet, hogy megvalósítsuk a következő nagy eseményre, ami az 1999-es MTV Music Awards volt.”

Lil' Kim melltartótapasszal

Fotó: Getty Images / KMazur

Jöhet még több ruha egyenesen a vörös szőnyegről?

Még több

Te Te Te