Azonnal ható stresszoldó technikák, ha túl szorongó személyiség vagy

Nehezen birkózol meg a stresszel és a szorongás már az életed minden területére kihat? Ne engedd! Szuper technikákat hoztunk, amik segítenek még a legfeszültebb helyzetben is.

Azonnal ható stresszoldó technikák, ha túl szorongó személyiség vagy

A nyári szabi emléke már távolinak tűnik és úgy érzed, mintha egy pillanatot sem pihentél volna? Abszolút átérezzük a helyzetedet, nem segít, hogy a legtöbb helyen már megkezdődtek az előkészületek az év égi időszakra, de az sem, hogy az időjárás nem túl barátságos arcát mutatja. Ha pedig eleve azok közé tartozol, akik amúgy is halálra szorongják magukat mindenen, akkor nincs egyszerű dolgod, viszont az a szerencse, hogy ezen könnyedén változtathatsz, mutatunk néhány hatékony stresszoldó technikát! 

Agyalj valami jón 

Nyilván nehéz elvonatkoztatni, amikor az ember idegállapotban van egy szituációban, de az egyik legjobb praktika, amit ilyenkor bevethetsz, ha elképzelsz valami olyat, ami boldoggá tesz. Lehet ez egy régi emlék egy nyaralásról, egy kép, ahogyan a kutyáddal sétálsz, de akár az a pillanat is, amikor végre leárazták a régóta áhított táskát. A lényeg, hogy olyan erős legyen, hogy akár egy dementort is képes legyen elűzni. A jelenetet játszd le fejben, ha kell akár újra és újra, egészen addig, amíg úgy nem érzed, hogy végre csillapodott a pulzusod.  

Lazulj progresszív izomrelaxációval 

Nyugi, ne ijesszen meg az elnevezés, mert nem egyáltalán nem bonyolult, viszont annál hatásosabb technikáról van szó. A progresszív izomrelaxáció lényege az, hogy a homlokodtól indulva a talpad irányába 8-10 másodpercig ráfókuszálsz egy-egy területre, amit megfeszítesz, aztán elengedsz. Az izomstimuláció azért jó, mert a görcsöt oldja a testből, és ha gyakran csinálod, egy idő után már annyira magától értetődővé válik, hogy rögtön tudni fogod, melyik terület szorul lazításra. Ha jógázol, akkor ez talán már nem is lesz számodra annyira idegen feladat.  

Lélegezz tudatosan 

Már az is szuper az általános közérzetedre nézve, ha elsajátítod a helyes légző technikát, de ha konkrétan szorongásoldás a cél, akkor így csináld. Szívd be jó mélyen a levegőt, és közben számolj háromig. Egy másodperc erejéig éld meg, ahogyan a tüdőd, a hasad, a tested minden sejtje megtelik oxigénnel, aztán fújd ki, miközben ismét háromig számolsz. Jöhet az ismételt beszívás, közben képzeld el, hogy ez a levegő boldogsággal, békével van átitatva, egy másodpercig érezd, ahogy szétterjed a testedben, aztán kilégzéskor képzeld el, hogy a stressz és a feszültség kiáramlik a testedből. Ezt a trükköt bárhol, akár a meetingen is bevetheted, ha a főnök éppen az idegeiden táncol, méghozzá anélkül, hogy feltűnne neki. 

Egyél, igyál, rágózz… jó erősen

Ennél furább tanácsot valószínűleg még sosem kaptál, amikor a stresszes voltál, de kutatások bizonyítják, hogy a rágózás csökkenti a fáradtságot, a szorongást és a depresszióra való hajlamot is. A szóban forgó kutatás szerint a rágás olyan agyhullámokat generál, amik nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá teszik az embert – minél erősebben rágsz, annál inkább csillapodik a hangulatod. Biztos megfigyelted már, hogy amikor szorongsz, összeszorítod az állkapcsod – nos, a rágózás erre is jó, mert segít kiengedni az állkapocs ízületeit, ezzel is egyfajta megkönnyebbülést hozva. 

Helló, szexi!

De legalábbis ölelkezz, csókolózz, mert ezek megszüntetik a szorongást. Nyilván nem arra gondolunk, hogy akkor az irodában ess neki a kollégádnak és teperd le őt az asztalon, de a magánéletedben szentelj nagy szerepet az érintésnek, és az intimitás minden formájának. A szex és az érzékiség oxitocint, azaz boldogsághormont termel a szervezetben, és segít a kortizol szintet visszaszorítani, ami az idegességért felelős. Ennél gyorsabban szinte semmi nem segít lecsillapodni és visszatérni a nyugodt valóságba. 

Forrás: verywellmind.com, sciencedirect.com

Ne hagyd, hogy a stressz uralja az életedet:

Még több

Te Te Te