4 jel, amiből kiderül, hogy nem szereted magad eléggé

Több pszichológiai témájú könyvet is elolvastál már, úgyhogy elméletben jól tudod, önszeretet nélkül egyszerűen nincs boldog élet. De hiába a tudás, ha nem teszed meg a megfelelő lépéseket az önelfogadásért. Íme négy jel, ami arról árulkodik, hogy még van min dolgoznod!

4 jel, amiből kiderül, hogy nem szereted magad eléggé

Aligha akad olyan tanács, amit gyakrabban mondogatnánk a barátnőinknek, mint hogy szeretniük kell önmagukat, különben hogyan is várnák ezt el másoktól? Ám közben éppen ez az a javaslat, amit mi magunk is csak ritkán fogadunk meg vagy tartunk be. Sajnos a kisebbséget alkotják azok, akik VALÓDI lépéseket tesznek meg az önelfogadás érdekében (Ashley Graham például közéjük tartozik!) Úgyhogy mi most rákényszerítünk téged a tükörbenézésre! Ha a listánknak akár csak egy pontja is igaz rád, akkor nem szereted és tiszteled magad eléggé.

1. Lassan jársz, unalmasan élsz?

A kimerültség nemcsak azt jelzi, hogy többet kellene pihenned, hanem azt is, hogy totálisan ignorálod a saját igényeidet. Elfoglaltnak lenni talán „menőnek” tűnik kezdetben, de tévedsz, ha azt gondolod, kizárólag egy telezsúfolt naptárral a zsebedben lehet izgalmas életed. Ráadásul a pihenést sohasem szabad a háttérbe szorítanod. Néha igenis le kell lassítanod, hogy feltöltődhess. A krónikus kimerültség arra utal, hogy nem figyelsz a tested jelzéseire és nem szereted magad eléggé ahhoz, hogy megadd neki, amire szüksége van.

2. Tükröm, tükröm mondd meg nékem, kinek van a legtöbb hibája a vidéken…

Félre kell tenned a nagyítódat, amivel még a nemlétező hibáidat is megtalálod. Az önszeretet ott kezdődik, hogy éppen olyannak fogadod el magad, amilyen vagy: vagyis tökéletlenül tökéletesnek.

3. A másokat boldogító igen

Képtelen vagy nemet mondani és mindenkinek meg akarsz felelni? Sajnos el kell, hogy keserítsünk, nem az igenemberségtől válsz tökéletes baráttá – ez igazából éppen a gyengeség jele, na meg azé, hogy nem tiszteled önmagad. Nem helyezheted mindig mások boldogságát a sajátod elé! És még valami, amit meg kell jegyezned: az önértékelésed nem a külső visszajelzésektől függ! Ne félj visszautasítani olyan kéréseket, amihez se időd, se kedved! Na és, ha valaki egy kicsit megharagszik rád? A lényeg az, hogy magadnak ne okozz csalódást! Légy erős és tanuld meg, hogy a NEM sokszor a legpozitívabb szó a világon!

4. Én-idő? Köszi nem!

Kevés topic pörög most annyira az interneten, mint a self-care, de annak ellenére, hogy mindenkinek megvan a véleménye róla, ténylegesen nem sokan építik be a napirendjükre az öngondoskodást. Márpedig self-time nélkül nincs lelki egészség és jóllét, így önszeretet sem. És mielőtt azt hinnéd, hogy neked túl sok a munkád ahhoz, hogy kiszakadj egy kicsit belőle, eláruljuk, hogy akár 30 perc én-idő is jelentősen javíthatja a mentális egészségedet. Kezdésnek például tökéletes lépés az, ha reggel hálanaplót írsz ahelyett, hogy üres tekintettel gépiesen pörgeted az Instát. (Igen, mind csináltunk már ilyet…) Jegyezz fel ébredés után akár csak három apróságot, amiért köszönetet mondanál az életedben! Minél több sort megtöltesz a füzetedben, annál inkább jó dolgokat vonzol majd be az életedbe.

Begyűjtöttél akár csak egy pipát is? Ebben az esetben itt az ideje a cselekvésnek: az állandó önkritika helyett ismételj el nap mint nap pozitív megerősítéseket a személyeddel kapcsolatban és kezdj is el hinni ezekben! (Tudjuk, az elején nehéz lesz…) Amennyiben pedig úgy érzed, egyedül képtelen vagy elindulni az önelfogadás útján, bátran keress fel egy szakembert. Terápiára járni ugyanis egyáltalán nem ciki, sőt!

Forrás: Bolde

A mentális egészségről egyszerűen NEM lehet eleget beszélni:

Még több

Te Te Te