Egy kiadós sírástól sokkal többet kaphatsz, mint gondolnád

Honnan ismered meg a legkeményebb csajokat? Pontosan tudják, mikor van szükségük egy kis szünettel egybekötött sírásra. Rögtön 5 érvet is hoztunk, miért érdemes elkezdened gyakorolni minél hamarabb. FYI: a tested és a lelked is nagyon hálás lesz érte.

Egy kiadós sírástól sokkal többet kaphatsz, mint gondolnád

Megvan az az érzés, amikor sírsz egy nagyot, majd sokkal nyugodtabbnak érzed magad? Nem véletlen, ugyanis az egyik leghatékonyabb önmegnyugtató mechanizmus, mivel aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, ami az emésztésben és a pihenésben segít a szervezetednek. Persze ne várj azonnali eredményt már az első könnycsepp után, néhány percnek el kell telnie, mire élvezheted a nyugtató hatását – és közel sem ez az egyetlen klassz dolog, amit a pityergésnek köszönhetsz.

Fájdalom OFF

A kiadós sírás (szóval néhány könnycsepp nem játszik) tényleg képes tompítani a fájdalmat, mivel endorfint és oxitocint szabadít fel a testedben. Előbbitől kellemes zsibbadtságot érzel majd, míg utóbbinak nyugalmat és kiegyensúlyozottabb hangulatot köszönhetsz majd. 

Hahó, itt vagyok!

Amikor sírsz, és mindezt lehetőleg nem egyedül, a kedvenc sorozatod előtt teszed, akkor jó esetben kapsz valakitől egy zsepit, egy gyors vigasztalást és egy megnyugtató ölelést. Ha ugyanis közösségben teszed, a sírás funkciója az, hogy támogatást és megerősítést kapj másoktól, tehát a kapcsolódás egy fontos eszköze lehet, ha úgy érzed, támaszra van szükséged. 

Engedd ki, ami nem kell

Gondoltad volna, hogy könny és könny között is van különbség? A reflexkönny és a folyamatosan termelődő könny 98 százalékban víz, és azért fontos a szerepük, mert a jelenlétükkel megóvják a szemet a portól és a fertőzésektől. De ha érzelmi könnyekről beszélünk (tehát azért sírsz, mert szomorú vagy, csalódott, stb.), akkor a könnyeiddel együtt stresszhormonok és méreganyagok is távoznak a szervezetedből. És hidd el, ezeknek semmi keresnivalójuk nincs a testedben. 

Nem megy? Gyakorold!

Ha köszönöd, részedről továbbra is a gyengeség jelének tartod (esetleg a barátod gondolja így), jöjjön egy para fun fact: kutatások igazolják, hogy sokkal kevésbé ellenálló az immunrendszere azoknak, akik nem engedik meg maguknak a sírást, de nagyobb eséllyel alakulnak ki náluk mentális betegségek, szív- és érrendszeri problémák vagy magas vérnyomás, ha a sírás csak ritkán, vagy soha nem tör felszínre. De nem csak ezért éri meg: kimutatták ugyanis, hogy a sírás erősíti a kötődést, az empátiát, és támogatásra ösztönöz másokat. 

Forrás: health.harvard.edu, healthline.com

És ezeket olvastad már?

Még több

Te Te Te