2008.01.16.@ 17.01

Kellékek sportoláshoz – Praktikusak vagy feleslegesek?

Amikor belevágunk a sportolásba, elhatározásunkat erősítendő fűt-fát összevásárolunk hozzá. De valóban nélkülözhetetlenek számunkra a különböző kellékek? Segítünk a döntésben!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Sportnapszemüveg

Abban különbözik a napszemüvegtől, hogy izzadáskor sem csúszik le, kényelmesen ül az orron, és a kerete nem gátol a látásban, hiszen úgy tervezték, hogy minél nagyobb távolságot lássunk be vele. Különösen praktikusak azok a modellek, amelyek üvege az időjárási viszonyok függvényében cserélhető. (0 = nagyon világos, 4 = nagyon sötétre színezett üveg). 

Mikor hasznos? 

A futáshoz vagy a gyalogláshoz kényelmes, de nem elengedhetetlen tartozék. Kerékpározáshoz, síeléshez, snowboardhoz vagy vízisíhez viszont jól jöhet. Erős napsütésben, szélben vagy 10 km/óránál nagyobb sebesség mellett a szokásosnál nagyobb koncentrációra van szükségünk, ehhez nagyszerű a sportnapszemüveg, amely ráadásul véd az UV-sugárzás, a homok és a repkedő rovarok ellen is. Ha színezett üveget választunk, olyat vegyünk, amiben meg tudjuk különböztetni a színeket, különben közlekedéskor nem viselhetjük majd. Ez a legsötétebb, 4-es színfokozatra is érvényes. 

Izotóniás ital

A sportolók italában vitaminok (például B1 és B2), valamint ásványi anyagok (kalcium, magnézium, kálium és nátrium) speciális keveréke található. Az izotóniás ital 100 ml-enként ugyanannyi szénhidrátot és elektrolitet tartalmaz, mint a testfolyadékaink. Ezáltal a víznél gyorsabban szívódik fel, és testünk optimálisan tudja felhasználni. 

Mikor hasznos? 

Profi sportolók számára fejlesztették ki ezeket az italokat, viszonylag magas kalóriatartalmuk miatt azonban szabadidősportokhoz nem igazán ajánlott. A hobbifutók ezzel a szomjoltóval általában több kalóriát vesznek magukhoz, mint amennyit futás közben elégetnek, ezért a várt fogyás elmaradhat. Ha viszont olyan sportot űzünk, ami alaposan megizzaszt, vagy nagy a hőség, célszerű izotóniás italt inni, mert az elektrolitok pótlásával az izzadás okozta magas víz- és ásványianyag-veszteség gyorsan kiegyenlíthető. Jó választás még a szénsavmentes ásványvíz. 

MP3 lejátszó

A monotonabb edzésformákat (például a kardiózást) sokan unalmasnak tartják. Ilyenkor gyorsabban telik az idő, ha a kedvenc számainkat hallgatjuk sportolás közben. Ma már kifejezetten sportoláshoz ajánlott MP3-modellek is kaphatók, ezeket speciális fejhallgatóval szerelték fel, és akár az edzésidő is beállítható rajtuk. 

Mikor hasznos? 

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a kitartást igénylő sportok esetén hasznos segítségünkre lehet a zene motiváló ereje. Túllendít a holtponton és nagyobb teljesítményre ösztönöz. Figyelni kell azonban a hangerő mértékére, nehogy halláskárosodás legyen a vége. Balesetveszéllyel járhat, ha utcai kerékpározás vagy futás közben hallgatunk zenét, ilyenkor elterelheti a figyelmünket a muzsika

Légáteresztő sportruházat

A layer 1-es jelzésű felsők és topok olyan szabásúak, amelyek szorosan illeszkednek a testhez, és az izzadtságot a bolyhokon keresztül kifelé vezetik. Layer 2-es jelzésű (gyapjú) ruhákat akkor célszerű viselni, ha a hidegtől szeretnénk megóvni a testünket. A layer 3-as réteget kabátként hordhatjuk, ezek víztaszító hatásuk miatt elsősorban esős-szeles időben jöhetnek jól. 

Mikor hasznos? 

Annak, aki rendszeresen sportol, ajánlott beruházni ilyen öltözékre, hiszen komfortosabbá teszi az edzéseket, és a bőrünknek is kedvezünk vele. Nagy előnyük az izzadságot magukban tartó pamut holmikkal szemben, hogy könnyebb bennük mozogni, és segítségükkel a megfázást is elkerülhetjük.

Gumiszalag

Valamennyi izomcsoport megdolgoztatására alkalmas. Eredetileg a fizikoterápiás kezelések során használták, de manapság már szinte minden fitneszterem és személyi edző felszerelése között megtalálható. 

Mikor hasznos? 

Jól jöhet például, ha elutazunk valahová, de nem szeretnénk súlyzókat magunkkal cipelni. Az edzőtermi súlyzós edzést is kiválthatjuk vele néhány napra. Többféle erősségben kapható (a színárnyalatok jelzik a fokozatokat), így mindenki megtalálhatja az edzettségi szintjéhez illőt.

A cikk teljes terjedelmében a Wellness magazin januári számában olvasható.

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai