2009.03.17.@ 11.03

Érd el a legjobb formádat apró változtatásokkal!

Vannak egy páran, akik már elkezdtek készülni a nyárra. Ha te is gőzerővel dolgozol azon, hogy egészségesebb és karcsúbb legyél, akkor tanácsaink a segítségedre lesznek.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ha van időd, tornázz reggel! Beindítja a napodat, frissebb, energikusabb leszel tőle. Ha nem áll módodban edzőterembe járni, próbálj ki fitnesz dvdket és mozogj otthon. Vagy ne csak ülj a tévé előtt, hanem végezz guggolásokat, kitöréseket, felüléseket és fekvőtámaszokat is tévézés közben.

Vezess étkezési naplót! Ha látod leírva, hogy miket eszel, az motiválni fog abban, hogy egészségesebben táplálkozz.

A diétád tartalmazzon zsírégető táplálékokat is! A zöld tea és a chili ismert az anyagcseregyorsító hatásáról, és ugyanezzel a „képességgel” bír a kávé is.

A nap folyamán használj ki minden alkalmat, hogy mozoghass. Sétálj oda a kollégád asztalához, ahelyett, hogy e-mailt küldenél vagy felhívnád. Lépcsőzz, és ne a liftet vedd igénybe. Szállj le a buszról pár megállóval korábban, és tedd meg gyalog a maradék távot.

Készítsd magad az ételeket!
Ebédre csinálj egészséges salátát, ahelyett, hogy a gyorséttermek kínálatából választasz. Csak egy példa: spenótlevelek, feta sajt, paradicsom és tonhal, nyakon öntve chilis, citromos dresszinggel. Könnyen elkészíthető, ízletes és jót tesz a szervezetnek.

Ha már egy ideje nem tornáztál, ne várd, hogy egy csapásra úgy fog menni a mozgás, mint régen. Ésszerűen állj neki! Ha azt tervezed, hogy napi egy órát futsz, az meglehetősen nehéz és megerőltető lenne számodra, főleg ha már rég nem koptattad a futócipődet. Inkább kezd úgy, hogy fél órát fürgén sétálsz, majd lassú tempóban fussál! Csak lassan növeld az iramot, meglátod, nemsokára már nagyobb távokat is meg tudsz tenni anélkül, hogy kifulladnál.

Aludj eleget! Amikor fáradtak vagyunk, nem igazán törődünk azzal, hogy mi kerül a tányérunkra. Emellett az elegendő alvás azért is fontos, mert egy nehéz nap után csak így tud a testünk regenerálódni.

Lásd el magad C-vitaminnal, ami megtalálható a citrusfélékben, az eperben vagy a savanyú káposztában. A kutatások azt mutatják, hogy a C-vitamin megfékezi a zsírok felszívódását.

Vezess be apró változásokat! Például a reggelidhez mindig fogyassz gyümölcsöt, hogy kellő rost kerüljön a szervezetedbe. Ebédre és vacsorára egyél zöldséget is. Vacsoraidőben hagyd el a kenyeret. Oszd meg a desszertet valakivel, ahelyett, hogy egyedül ennéd meg. Ne tegyél cukrot a kávédba, és fogd vissza a főzéshez használt olaj mennyiségét is. Ezek a kis dolgok mind sokat számítanak!

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Legyen szuper alakod, mire beköszönt a jó idő!

A legkönnyebb diéta: fogyjál alvás közben!

Forradalmi fogyás-módszer diéta nélkül!

Ne kövesd el a 7 fő diétabűnt!

Címkék: apró formádat legjobb változtatásokkal!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai