2009.03.23.@ 12.03

Súlyzós edzésekkel a vékony, szálkás testért!

Sokan ódzkodnak a súlyzóktól, pedig igazából nagy hasznukat lehet venni az alakformálás során. Most elmondjuk miért jó, ha néha-néha megragadsz egy másfél kilós súlyzót.

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Ma már minden edzőteremben élhetünk a súlyzózás adta lehetőségekkel. Érdemes a kardióedzés mellett erre is időt fordítani, hiszen a súlyzók segítségével is sikeresen formálhatjuk az alakunkat. Egy fitnesz szakértő öt további okot is elárult, miért ajánlatos alkalmanként a súlyzókat is emelgetni.

Laposabbá teheted vele a hasadat!

Egy általános súlyzós mozgásprogram csökkenti a hasnál lévő zsírpárnákat is, mivel a hason lévő zsírt eleve gyorsabban el lehet égetni, mint a csípő és a comb tájékáról, és a szakértő úgy véli, hogy a súlyzós edzés a hasra gyakorolja a legnagyobb hatást.

Vékonyabbnak fogsz tűnni

A súlyzózás a zsírt izommá alakítja át. Az izom sűrűbb, mint a zsír, így lehet, hogy a mérleg nem mutat majd kevesebbet, de a tested teljesen átalakul, tónusosabb és formásabb lesz, és még a ruháidban is jobban fogsz mutatni.

Akkor is égnek a kalóriák, amikor nem edzel

Egy erősítő edzés nagyon intenzív hatású, szóval az anyagcseréd tovább pörög, még órákkal azután is, hogy befejezted a gyakorlatokat. A mozgás segít a szervezetnek megszabadulni a méreganyagoktól az izzadás által, és majd csak egy-két óra múlva áll vissza az edzést megelőző nyugalmi állapotba.

A tested fiatalabbnak fog tűnni, és valóban az is lesz

Miután betöltöd a harmincadik életéved, a tested veszít az izomtömegéből, ez legfőképp a feneket, a melleket, és a felkart érinti. Ellenben, ha egy kis súlyzós edzéssel megdolgozod ezeket a területeket is, akkor sikerrel veheted fel a kesztyűt a „korral”, a lelassult anyagcserével, és a gyengülő izomtömeggel szemben.

Tele leszel energiával

Ha már olyan erős leszel, hogy könnyedén felemelj akár egy ötkilós súlyzót is, akkor már a bevásárlószatyrokat, vagy a bőröndödet erőlködés nélkül tudod majd felcipelni a lépcsőn. A szakértő azt is hozzáfűzi, hogy a kiváló erőnlét, az erő rugalmassá tesz minket és kevésbé fáradunk el az élet „fizikai kihívásaitól”.

Szöveg: Kovács Orsi

Kapcsolódó cikkek:

Lendülj formába 10 perc alatt!

Fitnesz tévhitek

Hátszépítés Cosmo-módra

A csodaszép karizmokért

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai