2009.03.28.@ 10.03

Szuper tippek a gyorsabb fogyásért!

Táplálkozz helyesen, egyél gyakran és légy karcsú! De mi kell még a fogyáshoz? Pörgesd fel az anyagcserédet ezekkel a trükkökkel!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A természet egyik kegyetlen tréfája: egyes nők bármilyen kalóriadús ételt megehetnek, egy grammot sem híznak, míg a többieknek elég, ha rápillantanak egy sajtburgerre és szűknek érzik a nadrágjukat. Nehéz nem irigykedni ezekre a kivételezett helyzetben lévő csajokra, főleg, amikor szóba kerül az anyagcsere fogalma: egy biokémiai folyamat, ami az ételt kalóriává alakítja át, hogy aztán a test energiaként használja fel. A szerencséseknek gyors anyagcsere jutott, a többieknek meg a tévhit, miszerint nem irányíthatják az anyagcseréjüket. Ez tévedés, egyre több kutatás támasztja alá, hogy igenis lehet kontrollálni a folyamatot. Vannak módszerek, amelyekkel a legtöbbet hozhatod ki a neked jutott anyagcseréből. Nem durva diétákról, kegyetlen edzésekről vagy folyamatos farkaséhségről van szó, hanem könnyen kivitelezhető tippekről.

Egzotikus vacsora!

Chili-bors és mustármag – két fűszer, amely gyakran szerepel a thai, a mexikói, a kínai és az indiai konyha remekeiben, ezek is segítenek a testnek, hogy extra kalóriákat égessen el, köszönhetően a bennük lévő kapszaicinnak. Egy tanulmány szerint, ha az emberek legalább egy teáskanál mustárt és egy teáskanál chili szószt fogyasztanak, az anyagcseréjük 25 százalékkal jobban pörög.

Kapcsolj rá a kardióra!

Az „intervall-edzés” – a magas intenzitású tevékenység váltakozása az alacsonyabb intenzitású kardióval, például a kocogással- jobban felgyorsítja az anyagcserét, mintha csak önmagában kardióznál. Hogyan csináld? Három percig adj bele mindent, futásnál például sprintelj teljes erőből, aztán megint három percig lassulj le egy kényelmesebb gyorsaságra. Az edzés legalább fél órát tartson, keményebb és lazább szakaszok váltsák egymást! Ha elmúltál 30 (mivel ekkor már lassul az anyagcsere), több magasabb intenzitású részt iktass be.

Egy hűs ital

Naponta legalább nyolc pohár vizet igyál, ezzel is élénkíted az anyagcseréd. És hűtsd le: a hideg víz gyorsabb kalóriaégetést eredményez, hiszen a testnek extra energiára van szüksége, hogy újra felhevüljön.

Ízletes teák, például Jáva tea

A kutatók azt javasolják, hogy fogyassz minél több EGCG-ben gazdag italt, ez egy antioxidáns, ami egyes teákban lelhető fel. Egy tanulmány arról értekezik, ha a nők megisznak legalább egy bögre lapacho vagy zöld teát, az anyagcseréjük gyorsasága tíz százalékkal nő, és a hatás még további két óráig tart. A tea koffeint is tartalmaz, amely szintén serkenti az anyagcserét. Koffeinforrás még a kávé, az energiaital, és egyes szénsavas üdítők. A koffein a teában lévő antioxidánsokkal együtt megadja a kezdő lökést az anyagcserédnek.

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

Miért nem kúsznak lefelé a kilók?

Érd el a legjobb formádat apró változtatásokkal!

Legyen szuper alakod, mire beköszönt a jó idő!

Pörgesd fel az anyagcserédet!

Címkék: fogyásért gyorsabb szuper tippek

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai