2009.03.31.@ 11.03

Karikára fel!

Legyél egy kicsit újra gyerek, miközben a derekadat is formálhatod egy régi-új aerobik mozgásforma segítségével, amely valóságos fitneszőrületté is kinőheti magát – vedd csak elő azt a hullahopp karikát!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

A hullahoppozás ötven évvel ezelőtt indult hódító útjára, amikor egy kaliforniai játékgyár nagy műanyag karikákat kezdetett el gyártani gyerekek számára. Habár a cég csak 1958-ban 100 millió darabot adott el, a hullahopp láz mégiscsak csitulni látszott. De a karika nagy visszatérést csinált, a hullahopp karikázással tarkított aerobik gyakorlatok óriási népszerűségre tettek szert az Egyesült Államokban és Angliában is. A hullahoppozás mókás sport, edzettebb leszel tőle, és még nevetsz is közben. Egy amerikai fitnesz szakértő szerint ez a mozgásforma segít, hogy felfedezd a benned rejlő gyermeket, miközben súlyt veszítesz, és fittebb leszel. Azt is hozzátette, hogy a hullahoppozás növeli a gerinc rugalmasságát, fejleszti a ritmusérzéket is, mozgékonyabb leszel tőle, miközben összehangolja az elme és a test működését is, hiszen nagyon kell összpontosítani, hogy ne essen le a karika. És hogy lehet-e rosszul hullahoppozni? Bizony lehet! Ha lepottyan a földre a karika, akkor valamit nem jól csinálsz.

Egy kis emlékeztető azoknak, akik esetleg elfelejtettek hullahoppozni

Egyik lábadat tedd a másik elé! Mozgasd a derekadat előre és hátra, de a tested többi része maradjon nyugalmi állapotban! Told a derekadat hátra, amikor a karika hozzáér a hasadhoz, és aztán előre, amikor a gerincedet érinti meg.

Sokkal intenzívebb mozgást lehet véghezvinni, ha már vagy olyan profi, hogy ahelyett, hogy előre és hátra mozgatnád a karikát, egyik oldalról a másikra lököd a hullahoppot. A legtöbb ember az órajárásával ellentétes irányba hullahoppozik, de igazából mindkét irányra szükség van. A szakértő szerint azért kell mindkét irányba pörgetni a karikát, hogy teljes mértékben megtapasztalhasd az előnyeit. A hullahoppozás nem csak a derekadnál lévő centikből farag le, de ha körbe-körbe mozogsz a karikáddal, egy teljes kardió edzésben lehet részed. Amikor már sikerült tökélyre fejlesztened a hullahoppozási technikádat, próbálj ki olyan karikát, aminek már súlya is van, ezzel ellenállást fejlesztő edzést hajthatsz végre. Jelen esetben is a gyakorlat teszi a mester, de ha sokadszorra is leesik az a fránya karika, akkor se bánkódj, a hajlongás is fogyaszt!

Szöveg: Kovács Orsi

Fotó: profimedia.hu

Kapcsolódó cikkek:

A 3 legújabb alakformáló sport

Az 5 legjobb zsírégető mozgásfajta

A legújabb zsírégető aerobik-típusok

Fitnesz.lap.hu

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai