2009.05.18.@ 11.05

Változtass a rossz beidegződéseken a tökéletes alakért!

Mindenki tudja, milyen út vezet az izmos, vékony testhez. A rendszeres testmozgás, a megfelelő táplálék és folyadékbevitel, fontos elemei az egészséges életmódnak. Akkor miért blokkolnak le minket mégis rossz szokásaink? A Cosmo.hu utánajárt!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Az elmélet mindenkinek nagyon jól megy. Legrosszabb esetben minden héten kijelentjük, hogy akkor holnaptól fogyókúrázni fogunk, napi 2-3 liter folyadékot iszunk és lemegyünk minden másnap futni. Tegyük fel, hogy elég eltökéltek vagyunk a kezdeti lelkesedéshez és egy-két hétig valóban megteszünk minden tőlünk telhetőt. Ha előtte csak a televízió előtt dőzsöltünk és a mozgással még csak köszönőviszonyban sem voltunk, akkor jó eséllyel le is gurul rólunk az első hetekben pár kiló. Tehát még sikerélményünk is van. Miért esünk bele mégis ugyanazokba a csapdákba újra és újra? Az ok nagyon egyszerű: megszokásból.

Akit gyermekkorában szeretetből „tömtek” a szülei, vagy a nagyszülei, és a génállománya sem egy gebéé, menthetetlenül duci gyerekként vegetálta végig a gyermekkorát. Ha elkezdett sportolni, vagy hirtelen nőtt egy nagyot, akkor eltűnhetett a súlyfelesleg egy időre, de a rossz beidegződések sajnos megmaradhattak. Ezért van az, hogy sokan zug- vagy bánatevők, míg mások rá sem tudnak nézni az ételre, amikor komoly stresszhatásnak vannak kitéve.

Nagyon erős motiváció kell ahhoz, hogy valaki lemondjon káros szokásairól. Vegyük a dohányosokat, vagy a kávéfüggőket. Sajnos az evésre és a lustaságra is legalább annyira rá lehet kattanni, mint egyéb ajzószerekre. A kérdés csak az, hogyan lehet hosszútávon megszabadulni rossz beidegződéseinktől. Akaraterő nélkül, mint sok minden más, ez sem megy, de azért vannak olyan trükkök, amelyekkel megkönnyíthetjük az átváltást.

Mozgás

Ha képtelen vagy magadat rávenni a testmozgásra, az elég nagy baj. Naponta legalább 30 percet kellene mozogni ahhoz, hogy ne legyen veszélyben az egészséged. Ha szégyenlős vagy, kezdd otthoni tornával, tánccal, vagy sétával a szabadban a barátaiddal. Csak eleinte lesz nehéz: pár hét után már igényelni fogod, hogy átmozgasd a testedet és a stressz levezetésére legalább annyira jó technikát jelent, mint az evés, mivel a sport boldogsághormonokat szabadít fel a testedben. Próbálj meg társaságban mozogni, így könnyebben motiválhatjátok egymást, és a sikerélmény sem marad el, ha mások előtt is bizonyítasz.

Étkezés

Ez már egy nehezebb dolog. Ha valaki egész életében korlátlanul megevett mindent, ami éppen a szeme elé került, annak jóval nehezebb ráhangolódnia a tudatos, könnyű étkezésre. Így a legegyszerűbb, ha kis lépésekben kezdesz neki a dolognak és nem tűzöl ki magad elé irreális célokat. Határozd el, hogy minden nap eszel, mondjuk kétféle gyümölcsöt, vagy zöldséget, és csak egy hizlaló ételt eszel meg, és azt is délelőtt, kis mennyiségben. Mondj le a szénsavas, cukros üdítőkről, és igyál sok ásványvizet. Ha lefekvés előtt 4-5 órával már nem eszel, azzal is sokat teszel az egészségedért!

Fotó: profimedia.hu

Most a mobilodra érkezhetnek a legújabb tippek és tanácsok, hogy egész évben fitt és kiegyensúlyozott legyél!

Kapcsolódó cikkek:

Legyen szuper alakod, mire beköszönt a jó idő!

Érd el a legjobb formádat apró változtatásokkal!

A legkönnyebb diéta: fogyjál alvás közben!

Minden, ami diéta!

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több technikai