2013.02.11.@ 13.02

Gastro-girl: Márti és az ázsiai finomság

Igazi különlegességet mutatunk be ma: az egyik olvasónk több tradicionális, távol-keleti recept alaján kísérletezett ki egy sajátot, ami nem csak irtó gusztusos, de egészséges is!

Central Médiacsoport Zrt.
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Gastro-girl: Márti és az ázsiai finomság

Márti a Cosmo.hu és a Bigin közös pályázatára küldte be a lenti receptet (a játékra jelentkezhetsz te is, részletek ITT), amit persze a profiljára is feltöltött. Mi tuti kipróbáljuk majd, mert egyébként szuperkönnyen elkészíthető:

Húsmentes ázsiai finomság

Ez a recept nemrég került beavatásra nálam, több ázsiai recept gyermeke. Mindegyikből kicsit elvettem, kicsit hozzátettem, így született meg ez az egyszerűen elkészíthető, és laktató étel. Főzőcskézés közben törekszem arra, hogy minőségi és szuper egészséges alapanyagokból főzzek, mivel magas vércukorszintet diagnosztizáltak nálam néhány hete. Szóval ezt az ételt cukorbetegek is bátran fogyaszthatják!

A hozzávalók nagyjából 4 adaghoz:

– kb. 250 g hajdina (natúr)

– vöröshagyma (egy kis fej vagy egy nagyobb fej fele)

– egy üveg mungóbabcsíra (szójabab csírával is helyettesíthető)

– egy üveg bambuszrügy

– 3-4 szál sárgarépa

– egy közepes fej káposzta

– 2 közepes szál póréhagyma

– 300-500 ml paradicsomlé

– édesítőszer, vagy méz

– szójaszósz

– olívaolaj

– negyed citrom leve

– kb. 2 teáskanál natúr joghurt

– fűszerek : só,bors (én cayanne borsot használtam,de sima őrölt fekete bors is megteszi), fahéj, koriander, gyömbér, kardamom, majoranna, római kömény, kurkuma, mustármag

Így készítsd:

1. A hajdinát bő vízzel át kell mosni,majd apróra vágott vöröshagymával együtt, kevés olívaolajon lepirítani. Miután színt kapott, kétszeres mennyiségű vízzel felengedve párolni kell, míg meg nem puhul. Érdemes enyhén sózni és borsozni, mert a kissé karakteres íze szinte “kívánja” a fűszerezést. Ha valami pikánsra vágysz, tehetsz a főzővízbe majorannát is, mivel ezzel a fűszerrel kifejezetten harmonizál a hajdina.

2. Amíg a hajdinád párolódik, állj neki a ragu elkészítésének. A póréhagymát, a sárgarépát, a káposztát, és a bambuszrügyet szeleteld vékony csíkokra. A babcsírát csöpögtesd le.

3.Először a répát kezdd el pirítani, majd fokozatosan add hozzá a többi zöldséget is, legutoljára a babcsírát. Alaposan fűszerezd meg a felsorolt fűszerekkel, adj hozzá a szójaszószt ízlés szerint, a negyed citrom levével együtt, és párold addig a zöldségeket, míg kissé összeesnek, de még roppanósak. Ezen a ponton jegyezném meg, hogy ha valaki nem kísérletezett még ázsiai ízekkel és nem tart ennyiféle fűszert otthon, bárhol beszerezhetőek különféle ázsiai fűszerkeverékek, melyekben nagyjából 10-12 féle fűszer található, közöttük a felsoroltak is.

4. Miután a zöldségek kellően megpuhultak, add hozzá a paradicsom evet. Látni fogod, hogy az 500 ml-es kiszerelésből mennyit vesznek fel a zöldségek, végeredményben sűrű állagú ragut kell kapj.

5. Ha szükséges, ízesíts még a felhasznált fűszerekkel, illetve a paradicsom savanykásságát ellensúlyozandó, némi mézet vagy édesítőszert is adhatsz a raguhoz (én személy szerint a mézet ajánlanám, sokkal természetesebb az íze).

6. Tálaláskor 1-2 kanál natúr joghurtot is tehetsz a ragu mellé, kiválóan kiegészíti a csípős-édes-savanykás ízkavalkádot.

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több weekend