2013.06.03.@ 16.06

Exkluzív interjú a Glee sztárjával

Cheyenne Jackson a legnagyobb titokban érkezett Magyarországra, ugyanis nálunk forgatja első nagyszabású filmjét, a Six Dance Lessons in Six Weeks című drámát, amelyben a kétszeres Golden Globe-díjas Gena Rowlandsszal játszik együtt. A film producerének, György Péternek köszönhetően a Cosmo interjút készíthetett a sráccal, aki nem csak a hazai forgatásról árult el merész titkokat, de a Glee stábjáról is elhintett pár érdekes infót…

Boldozsár
0 Megosztás

Oszd meg a cikket

Exkluzív interjú a Glee sztárjával

Cheyenne Jackson a pesti körút egyik legmenőbb hoteljében, a saját szobájában fogadta a Cosmo stábját – méghozzá kigombolt inggel, cipő és zokni nélkül, jóformán egy szál nadrágban. De nem ez volt a legmeglepőbb, hanem az, amikor a következőképpen invitált beljebb: “Jú napót kivanók! Hugy vagy?” A 37 srácról nemsokára kiderült, hogy rengeteg magyar szót és fordulatot ismer, sőt, ha ez nem lenne elég, még tanítja is a nyelvet! A szobában ott csücsült velünk Cheyenne alkalmi sminkese, az Oscar-díjra jelölt Christina Smith is, aki a nem csak a Jurassic Park és a Schindler listája színészeit sminkelte, de már Liza Minellit is a New York, New York című klasszikusban. Azt mondja, Cheyenne nyelvtanulási őrülete átragadt rá is, és minden alkalommal, mikor találkoznak, beszélnek pár szót magyarul is. Nagyon furcsa érzés egy szobában ülni egy olyan nővel, aki nem csak a mostani sztároknak közeli jóbarátja, de már Hollywood aranykorában is a legnagyobbak között mozgott. És mégis olyan szerény és édes, ahogy magyarul tanul Cheyenne-nel, holott mindketten most járnak nálunk először.

Minden országban így viselkedsz? Elsajátítod az ottani nyelvet?

Erre akár úgy is válaszolhatok, hogy “Ó igen!”, mivel ez az első Amerikán kívüli forgatásom. Nézd, két hónapja itt vagyok, minden nap járom a várost, sőt, most már a vidéket is, és szinte magától jött a késztetés, hogy elkezdjem tanulni a nyelvet is. A sofőrömmel szoktam gyakorolni, és az iPhone-omba gyűjtöm a szavakat, kiejtéssel együtt. (Előkapja a telefonját és mutatja is a hosszú-hosszú listát, ami tele van hasznos, mindennapos fordulatokkal és olyan vicces mondatokkal is, mint például: “Nagyon finom illatú ez a parfüm, mit használ?”.)


(Fotók: Illés Kinga)


Ez a lista lenyűgöző! Ezek szerint jól érzed itt magad?


Nagyon szeretek itt lenni. Huszonéves korom óta New York-i vagyok, és mivel szinte minden nap fellépek a Broadway-en, alig-alig teszem ki a lábam a városból. Budapest nagyon más, és annyira inspirál, hogy… nem is tudom, elmondjam-e. Ez igazából titok. Hivatalosan azért vagyok itt, hogy a filmet forgassam, és megtiltották, hogy kimozduljak a szállodából a munkaidőn kívül. Tudod, attól félnek, hogy valami bajom esik, megbetegszem, vagy akármi. Ezt meg is értem, de képtelen vagyok itt ülni heteken át, szóval minden nap autókázom egy nagyot, és leforgattam itt egy klipet is. Tudod mit? Még senki nem látta, de megmutatom nektek, okés? (A srác felnyitja a MacBookját és elindítja a videót. Egy szép lassú számhoz készült, és a klipben nagyon jól felismerhető Budapest nyolcadik kerülete.)

Köszönöm, nagyon szép lett ez a klip! Azért ugye a Six Dance Lessons in Six Weeks forgatását is élvezed?

Nagyon, ez életem eddigi legnagyobb szabású filmje, ráadásul én alakítom a férfi főszerepet. Egy kiégett, cinikus férfit játszom, aki egy idősebb hölgyet tanít táncolni az öregek otthonában. Két teljesen ellentétes karaktert képzelj el: a nő egy lelkész özvegye és eléggé konzervatív, a srác viszont nagyon szókimondó és keserű. A táncórák alatt hihetetlen intenzív kapcsolat alakul ki közöttük, veszekednek, kiabálnak, sírnak, neheztelnek egymásra, majd a legjobb barátok lesznek. Gyönyörű a történet, mert megmutatja, hogy van kiút a legszörnyűbb magányból is. Gena Rowlands pedig egyszerűen utánozhatatlan. Elmondani sem tudom, mennyire hálás vagyok, amiért tanulhatok tőle.

(Fotók: Illés Kinga)

Mármint a színészi játékkal kapcsolatban?

Is, de nem csak erről van szó. Hanem arról, milyen hihetetlen energiát és kiegyensúlyozottságot sugároz magából. Pedig lehetne megkeseredett is: fél Hollywood fel van háborodva azon, hogy bár 82 éves, és rengeteg ikonikus film főszereplője volt, mégsem kapott elég díjat. Olyan legendák rajonganak érte, mint John Cassavetes, aki feleségül vette, és Pedro Almodovar, aki neki ajánlotta legsikeresebb filmjét, a Mindent anyámrólt, mégse adtak neki sosem Oscart. Bárcsak jelölnék a Six Dance Lessonsszel, én nagyon szurkolok neki!

Neked nincsenek ilyen ambícióid?

Én nagyon elégedett vagyok most azzal, amit eddig elértem. Egy vágyam volt gyerekkoromban: elkerülni a Washington állambeli kis faluból, ahol a családommal szegénységben éltünk, és segíteni a szüleimnek. Egy másik család kertjében laktunk, egy kis viskóban, ami inkább sátorra hasonlított, és a szüleimnek persze nem volt pénze a továbbtanulásomra sem. Viszont rajongtak Hollywoodért és a zenéért: dübörgött otthon Joan Boez, Joni Mitchell és Elvis. Imádtam énekelni és táncolni, úgyhogy huszonévesen az összespórolt pénzemből, színész- és táncképesítés nélkül, egy érettségivel a zsebemben felköltöztem New Yorkba, hogy Broadway-színész legyek. Pár hónapig kellett csak meghallgatásokra járni, és meg is szereztem az első kis szerepemet. Azóta is a Broadway fogja vagyok, szinte minden show-ban szerepeltem már és nem tudom megunni, imádom! Nem vágytam ennél többre, de aztán máshogy alakult az életem, és ami most történik, ez már mind csak ráadás és ajándék. Tina Fey, a 30 Rock – A stúdió készítője az egyik színházi darabban látott, és előadás után odajött, hogy felajánljon nekem egy szerepet abban a sikersorozatban, amit én minden alkalommal néztem a tévében! Hihetetlen volt ott forgatni Tinával, Alec Baldwinnal és Jane Krakowskival, aki azóta az egyik legjobb barátom. A tévés melók, a mozifilmek, és most ez a főszerep mind olyan dolgok, amelyek meghaladják az álmaimat. Egy ambícióm van még a színház mellett: a zenélés. Fiatalon Liza Minelli és Vanessa Williams háttérénekese voltam, de most már saját esteket adhatok a Carnegie Hall-ban, sőt, most úgy tűnik, végre meg is jelenik az első albumon, a Drive, saját kiadásban.

Kitalálom: énekelni sem tanultál korábban?

Sosem tanultam énekelni, táncolni és színészkedni sem, legalábbis nem iskolákban, de ez nem jelenti azt, hogy nem áll kemény meló az eredmények mögött. Magamat képeztem hosszú éveken át, és néha barátok mentoráltak, merő szívességből.New Yorkban nem ilyen merev a rendszer, itt nem muszáj kijárnod az egyetemet, és senkit nem érdekel az önéletrajzod, csak a rátermettséged, a lelkesedésed és a tudásod. Egyébként pedig el sem tudtam volna képzelni, hogy tizenévesen, amikor a legszenvedélyesebben akartam táncolni és énekelni, egy iskolában üljek, türelmetlen volta és dolgozni akartam. Persze mindenkinek megvan a maga tempója és útja. Az én életemben például most, 37 évesen jött el az a pillanat, hogy összeraktam az első albumomat.

Milyen dalokra számítsunk?

Imádom a musicaleket, a jazz-t, a pop zenét és nem tagadom, hogy szeretem a vicces, giccses dalokat is, szóval az albumom elég színes lesz és nagyon érzelmes. Azért akartam saját kiadásban készíteni, mert totálisan szabadon szerettem volna elkészíteni a lemezt. Sok dal írásában közreműködött a jóbarátom, Sia, aki még akkor írt nekem dalokat, mielőtt így befutott volna, hogy Rihannának, David Guettának és Flo Ridának ír és énekel. Szerepel majd pár olyan dal is a lemezen, amelyet eredetileg Michael Bublénak írtam, felkérésre, de munka közben annyira beleszerettem a nótába, hogy megtartottam. Maradt pár dal még pluszban, amelyek nem kerültek fel a lemezre, ezek végül Bunléhoz és Josh Groban-hez kerültek.

(Fotók: Illés Kinga)

A magyar olvasóink inkább a Glee-ből ismernek téged, mint a Vocal Adrelanine edzőjét. Ha jól emlékszem, a többi vendégszereplő sztártól eltérően te nem énekeltél a sorozatban.

Nagyon jól emlékszel, ez nekem is feltűnt akkoriban (felnevet). A mai napi nem értem, miért hívott Ryan Murphy (a sorozat készítője) a Glee-be, ha nem engedélyezett nekem egy sornyi dalolászást sem. Az utolsó forgatási napon oda is mentem hozzá és megkérdeztem tőle, mi ennek az oka, mire ő így felelt: “Ó, tényleg nem énekeltél egyik jelenetben sem? Pedig azt hittem, fogsz!” Mire én: “Igen, én is azt hittem!” Ezzel pedig le is volt tudva a dolog. Sajnálom, mert a Glee-t nagyon jó kezdeményezésnak tartom: szuper, hogy van végre egy népszerű műsor, ami eléri az embereket azzal az üzenettel, hogy másnak lenni nem gáz, hanem csodálatos, mert ami más, az különleges. Kár, hogy én ennek mégsem lehettem a részese úgy, ahogy szerettem volna. Ez az egyetlen szerepem, amire keserű szájízzel gondolok vissza.


Cheyenne a Glee-ben, Matthew Morrisonnal


A 30 Rock – A stúdió című sorozatban Jane Krakowskival

Milyen szerepekben láthatunk legközelebb?

Michael Douglasszel és Matt Damonnal játszunk közösen az HBO saját gyártású filmjében, a Behind the Candelabrában, amelynek a Cannes- Filmfesztiválon volt a premierje, ezt pedig egy vígjáték követi majd, a Love is Strange a zseniális Alfred Molinával és a Harry Potter Dumbledore-jával, Michael Gambonnal. Ja, és nagyon remélem, hogy a Budapesten forgatott klipemmel is hamarosan előrukkolhatok, de majd csak akkor, ha már nem tud fülön csípni az itteni stáb!

(Fotók: Illés Kinga)

Szólj hozzá

KOMMENTEK BEZÁRÁSA

Még több weekend