Manapság az emberek sokszor illetnek kritikával másokat, és tuti, veled is előfordult, hogy úgy kaptál negatív kritikát, hogy nem szolgáltál rá. Ezeket a helyzeteket nem könnyű kezelni, és érthető, ha felbosszantanak ezek a kritikák. Most azonban adunk pár tippet, ami segíthet a rossz érzéseket leküzdeni és elengedni a kritikát. 

5 másodperces szabály 

A szakértők szerint az egyik legjobb taktika, az úgynevezett 5 másodperces szabály. Ha valaki negatív kritikát fogalmaz meg veled kapcsolatban, akkor ne reagálj. Ne akarj azonnal a szavába vágni, közbeszólni, megvédeni magad. Várj, hadd fejezze be, mondjon el mindent, te pedig addig gondold át a dolgokat. 

Miután befejezte, azután sem kell azonnal megszólalnod. Gondold át a mondandód, és csak azután szólalj meg. Az 5 másodperces szabály nem csupán abban segít, hogy átgondold az érveid, de higgadtabban is tudsz majd reagálni. 

Mérlegelj 

Nagyon fontos, hogy tudd a negatív kritika mindig rosszul fog esni. De ez nem jelenti azt, hogy az egészet élből el kell utasítanod. Fontos, hogy mindig átgondold, mi volt esetleg a jogos része a kritikának. Miután ez megtörtént, már sokkal könnyebben szét tudod választani az érzelmeid. 

Vond ki magad belőle 

Ha kritikát kapsz, érdemes átgondolnod alaposan, és megvizsgálnod a mondanivaló jelentését. Például, ha van egy vállalkozásod, és valaki azt kritizálja, miért olyan drágák a termékeid, azt célszerű helyén kezelned. Hiszen tudod, hogy mennyibe kerülnek az alapanyagok, a befektetett munka. Könnyedén lehet, hogy ebben az esetben nem pont téged akartak kritizálni, hanem szerette volna kifejteni a véleményét. A szakértők szerint az a legjobb, ha ilyenkor saját magadat kivonod a kritikából, és megpróbálod távolról szemlélni a dolgokat


Via